عینک اوتیسم؛ استفاده از عینک گوگل برای کمک به مبتلایان به اوتیسم

عینک اوتیسم؛ استفاده از عینک گوگل برای کمک به مبتلایان به اوتیسم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

محققان دانشگاه استنفورد آمریکا می گویند استفاده از عینگ گوگل متصل به نرم افزاز تشخیص احساسات چهره می تواند به کودکان مبتلا به اوتیسم کمک کند تا ارتباطات اجتماعی شان را بهتر…

آگهی

محققان دانشگاه استنفورد آمریکا می گویند استفاده از عینگ گوگل متصل به نرم افزاز تشخیص احساسات چهره می تواند به کودکان مبتلا به اوتیسم کمک کند تا ارتباطات اجتماعی شان را بهتر کنند.

این تکنیک به کودکان مبتلا به اوتیسم اجازه می دهد که احساسات را تشخیص و طبقه بندی کنند و بنابراین بتوانند احساسات افرادی که با آنها ارتباط دارند را سریع تر تشخیص داده و با آنها وارد ارتباط شوند.

دنیس وال، مدیر آزمایشگاه دانشکده پزشکی استنفورد می گوید: «برنامه عینک اوتیسم بمنظور آموزش کودکان مبتلا به اوتیسم است تا بتوانند بفهمند احساسات چهره چه معانی ایی دارند. از نظر ما وقتی این کار انجام می شود کوکان می توانند از نظر اجتماعی بیشتر فعال باشند و در نتیجه برای بودن در اجتماع اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند. دسترسی به مراقبت و توجه محدود است. کودکان مبتلا به اوتیسیم در آمریکا توجه کافی ایی که نیاز دارند را کسب نمی کنند بنابراین ما باید این مشکل را رفع کنیم.»

مانند بسیاری از کودکان مبتلا به اوتیسم، جولیان براون در خواندن احساسات در چهره دیگران با مشکل مواجه است. این مشکل یکی از بزرگترین چالش های افراد مبتلا به اختلالات عصبی است. اکنون نرم افزار تشخیص چهره که بواسطه عینگ گوگل و با اتصال عینک به کامپیوتر فعالیت می کند می تواند به جولیان ده ساله در تشخیص احساسات چهره افراد کمک کند.

جولیان براون می گوید: «ماشینی وجود ندارد که بتواند ذهن شما را بخواند اما این وسیله به شما کمک می کند که احساسات را تشخیص دهید.»

کاتالین ووس دانشجوی دانشگاه استنفورد و نیک هابر پژوهشگر نرم افزاری را ساخته اند که چهره را تحلیل می کند و عواطفی همانند خوشحالی، خشم، ناراحت بودن و تعجب کردن را تشخیص می دهد.

کاتالین ووس دانشجوی دانشگاه استنفورد و مبتکر پروژه عینک اوتیسم می گوید: «ایده ما اساسا ساخت یک دستیار رفتاری بود که بتواند عبارت ها و حالات چهره را برای فرد تشخیص دهد و بعد برای فرد نشانه های اجتماعی مرتبط با آنها را ارسال کند.»

جولیان یکی صد کودک مبتلا به اوتیسم است که در پژوهش دانشگاه استنفورد شرکت دارد تا مشخص شود آیا این ابزار می تواند توانایی های چهره خوانی کودکان را بهبود دهد.

کریستن مادر جولیان که به نظر می رسد به این آزمایش علاقمند شده می گوید: «فکر می کنم این عینک راه بسیار خوبی برای کوکان است که ارتباطات بهتری نه تنها با خانوادهایشان بلکه با همسالانشان داشته باشند. اگر آنها این کودکان با عملکرد فوق العاده بتوانند حصاری که دورشان تنیده شده را بشکنند، آنوقت دیگر شما نمی توانید به آنها برچسب بزنید.»

اگر چه این مطالعه با مشارکت تنها ۱۰۰ نفر انجام می شود اما کارهای آینده به تیم پژوهش اجازه خواهد داد که این نرم افزار و تکنیک های مرتبط با آنها را در گستره وسیع تری آزمایش کنند. تکنیکی که در نوع خود منحصر بفرد است. پروژه عینک اوتیسم، پروژه است که باعث افزایش مشارکت والدین در فرایند درمان می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اثبات ارتباط پزشک سرشناس اتریشی با حزب نازی

فناوری‌های تازه هواوی در خدمت دیجیتالی‌کردن شرکت‌های کوچک و متوسط

نسل تازهٔ تجهیزات خودرو؛ شیشهٔ لمسی با قابلیت دودی‌شدن و تبدیل به پردهٔ سینما