نمایش خودرو پرنده به سبک جیمز باند

نمایش خودرو پرنده به سبک جیمز باند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در نمایشگاه بین المللی هوایی فارن بورو در جنوب انگلستان، یک خودروی پرنده به نمایش در آمده است که به نظر می رسد سازندگانش مستقیما از فیلم های جیمز باند الهام گرفته…

آگهی

در نمایشگاه بین المللی هوایی فارن بورو در جنوب انگلستان، یک خودروی پرنده به نمایش در آمده است که به نظر می رسد سازندگانش مستقیما از فیلم های جیمز باند الهام گرفته اند.

این خودرو پرنده که «اسکای کواد» نام دارد هم بر روی جاده حرکت و هم در آسمان پرواز می کند. این خودرو پرنده یک موتور توربو دارد و در جاده می تواند تا ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. اما وقتی قرار است در هوا پرواز کند از یک پاراگلایدر کمک می گیرد و در هوا می تواند تا ۸۸ کیلومتر بر ساعت پرواز کند.

تام پریدو براون مدیر این پروژه می گوید: «این وسیله در جاده فوق العاده است و در آسمان هم همینطور و من فکر می کنم که مفهوم چنین وسیله ای همواره مورد توجه بوده است. یعنی داشتن خودرویی که بتواند حسابی شما را روی زمین سرگرم کند و همینطور شما را به هوا ببرد و به مکان هایی سفر کنید که در غیر این صورت ممکن نبود.»

این خودروی پرنده ۴۲۰ کیلوگرم وزن دارد و قابلیت حرکت روی زمین و همچین در زمین های شنی را داراست، اما این خودرو پرنده چطور پرواز می کند؟

تام پریدو براون مدیر عامل این پروژه توضیح می دهد: «اگر بخواهید پرواز کنید، باید خودرو پرنده را متوقف کنید، از خودرو خارج شوید و پروانه های پشت را فعال کنید و سپس گلایدر را از پشت خودرو خارج کنید و بعد در دو طرف راست و چپ بالای سرتان دکمه هایی را بزنید و بعد داخل خودرو بنشینید و با سرعت رانندگی کنید. در این حالت گلایدر پشت خودرو شروع به پرواز می کند و با سرعت گرفتن خودرو شما گلایدر را به این طریق تحت کنترل می گیرد و کمی بعد شما به پرواز در می آیید.»

خودرو پرنده موسوم به «اسکای کواد» کاربردهای گوناگونی دارد از جمله کاربردهای نظامی، جستجو و نجات و همچنین مبارزه با شکار غیر قانونی و دیگر کاربرهای مرتبط. خودرو پرنده کنونی برای یک نفر طراحی شده است اما به سادگی می توان آن را دو نفره کرد. خودرو پرنده با کاربرد دوگانه می تواند امکانات وسیع تری در پیش چشم ما قرار دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فناوری‌های تازه هواوی در خدمت دیجیتالی‌کردن شرکت‌های کوچک و متوسط

نسل تازهٔ تجهیزات خودرو؛ شیشهٔ لمسی با قابلیت دودی‌شدن و تبدیل به پردهٔ سینما

دیدگاه‌های تازه و مقالات علمی دربارهٔ جوّ مریخ؛ حاصل طرح فضایی امارات