تازه ترین فیلم استیون اسپیلبرگ؛ «غول بزرگ مهربان»

تازه ترین فیلم استیون اسپیلبرگ؛ «غول بزرگ مهربان»
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

استیون اسپیلبرگ با فیلم «غول بزرگ مهربان» و با تصویر یک افسانه جادویی که بسیار دور از کارهای سالهای اخیر اوست به سینما بازگشته است.

آگهی

استیون اسپیلبرگ با فیلم «غول بزرگ مهربان» و با تصویر یک افسانه جادویی که بسیار دور از کارهای سالهای اخیر اوست به سینما بازگشته است.

فیلم بر اساس کتابی به همین نام از «رولد دال» که در سال ۱۹۸۲ منتشر شده درباره یک دختر جوان یتیم با بازی روبی بارن هیل است که توسط یک غول بزرگ با بازی مارک رایلنس دزدیده می شود.

در اولین نمایش فیلم در لندن اسپیلبرگ بازیگران فیلمش را همراهی نکرد. روبی بارن هیل بازیگر نوجوان فیلم می گوید: «بعضی وقت ها دشوار بود اما بعد از گذشت مدتی کار راحت تر شد. این کار بعد از مدتی تبدیل به چیزی عادی می شد اما در عین حال می تونست خیلی دشوار باشد اما شما باید انجامش دهید و استیون همیشه اطمینان حاصل می کرد که ارتباط چشمی برقرار باشد که واقعا فکر می کنم خیلی مفید بود.»

مارک رایلنس هم می گوید: «به نظرم خیلی دشوار بود. روبی فکرش را نمی کرد زیرا او در فیلم های زیادی بازی نکرده است. اما به نظر من بسیاری از هنرپیشه های زن که حتی فیلم های زیادی بازی کرده اند هم این کار می توانست برایشان خیلی دشوارباشد. اما واقعا فوق العاده بود. نیاز به تخیلی وسیعی از طرف روبی داشت که او هم توانایی اش را داشت بنابراین ما واقعا خوش شانس بودیم.»

راف اسپال بازیگر، که بهمراه اسپیلبرگ تلاش زیادی برای اقتباس از کتاب رولد دال کرده می گوید: «به نظرم اقتباس از کتاب دشوار بود، همانند اقتباس از هر کتاب ادبی دیگری، بویژه وقتی گروه هدف کودکان هستند. خیلی کار ذهنی و تخیلی ایی است. مردم کتاب را می خوانند و تصاویر خاص و ایده های خودشان را می سازند، چشم انداز خودشان از اتفاقات را شکل می دهند. بنابراین من فکر می کنم تنها یک مرد می توانست این کار را اجرا کند و آن استیون اسپیلبرگ بود که معمار بسیاری از تصورات ماست، کسی که کارهای ساخته که ما آنها را برای سالها در سینما جادویی و شگفت انگیز یافته ایم.»

این فیلم اکنون در بریتانیا، فرانسه و آلمان روی پرده های سینماست و با وجود نقدهای مثبت، پیش بینی می شود که فیلم «غول بزرگ مهربان» به یکی از شکست های تجاری زندگی حرفه ای اسپیلبرگ بدل شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد