عدم حمایت آشکار تد کروز از دونالد ترامپ در کنوانسیون ملی جمهوریخواهان

عدم حمایت آشکار تد کروز از دونالد ترامپ در کنوانسیون ملی جمهوریخواهان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

گردهمایی چهارروزۀ موسوم به «کنوانسیون ملی جمهوریخواهان» در کلیولند در حالی به پایان خود نزدیک می شود که سخنان تد کروز، سناتور ایالت تگزاس جنجال آفرین شد و باعث گردید اختلافات درون حزبی جمهوریخواهان آم

آگهی

گردهمایی چهارروزۀ موسوم به «کنوانسیون ملی جمهوریخواهان» در کلیولند در حالی به پایان خود نزدیک می شود که سخنان تد کروز، سناتور ایالت تگزاس جنجال آفرین شد و باعث گردید اختلافات درون حزبی جمهوریخواهان آمریکا بار دیگر برجسته شود.

او در سومین روز این گردهمایی که به سخنرانی های رقبای سابق دونالد ترامپ اختصاص داده شده بود، به جای حمایت از آقای ترامپ، بر موضوعاتی همچون آزادی و بسیج جمهوریخواهان تاکید کرد.

تد کروز، نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: «اگر شما کشورتان را دوست دارید و اگر به همان اندازه فرزندانتان را دوست دارید که می دانم اینگونه است، بایستید و سخن بگویید و با نگاه به وجدانتان رای دهید. به نامزدهایی رای دهید که به شما اطمینان می دهند که از آزادی ما دفاع می کنند و به قانون اساسی ما وفادارند.»

این سخنان واکنش فوری طرفدارای آقای ترامپ در سالن گردهمایی را به همراه داشت.

در ادامه سخنرانی ها نویت گینگریچ، رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا و از حامیان دونالد ترامپ پشت میکروفون آمده و گفت: «فکر می کنم درباره یکی از پاراگراف های سخنان تد کروز که یک سخنران عالی است، سوء تفاهمی ایجاد شده است. یک بار دیگر به آن اشاره می کنم. تد کروز گفت شما می توانید بنا بر وجدانتان به هر کسی رای بدهید که از قانون اساسی حمایت می کند. در این انتخابات، تنها یک نامزد هست که از قانون اساسی حمایت خواهد کرد.»

مایک پنس، فرماندار ایندیانا نیز که احتمال می رود در صورت پیروزی دونالد ترامپ به معاونت او برسد، از دیگر سخنرانانی بود که سعی کرد جوّ را در این گردهمایی به نفع آقای ترامپ تغییر دهد.

با این وجود هنوز برای بسیاری از جمهوریخواهان سخت است که بپذیرند دونالد ترامپ به نمایندگی آنها در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر شرکت خواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جمهوریخواهان می گویند ترامپ آمریکا را دوباره پس می گیرد

واکنش هواداران حزب جمهوریخواه به سخنرانی ملانیا ترامپ

اولین روز گردهمایی جمهوریخواهان در کلیولند با ناکامی مخالفان ترامپ پایان یافت