محکومیت ۸ نظامی ترکیه در یونان به حبس تعلیقی

محکومیت ۸ نظامی ترکیه در یونان به حبس تعلیقی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نظامیان ترک گریخته به یونان روز پنجشنبه در الکساندروپولیس محاکمه و به دو ماه حبس تعلیقی محکوم شدند.

آگهی

نظامیان ترک گریخته به یونان روز پنجشنبه در الکساندروپولیس محاکمه و به دو ماه حبس تعلیقی محکوم شدند.

اتهام این هشت عضو ارتش ترکیه که به وسیله هلیکوپتر در نخستین ساعات روز شنبه به یونان وارد شدند، «ورود غیرقانونی» به مرزهای این کشور است. خلبان هلیکوپتر نیز به عنوان یکی از این پناهجویان به «نقض قوانین تردد هوایی» متهم است.

رسیدگی به اتهامات این نظامیان ارتش ترکیه در یونان، همزمان با درخواست دولت رجب طیب اردوغان برای استرداد آنان صورت گرفت. وکیل مدافع این پناهجویان گفته که آنان از کودتا آگاه نبوده و از این هلیکوپتر برای انتقال مجروحان استفاده شده است.

از سوی دیگر کریم اوراس، سفیر ترکیه در یونان در نشستی خبری که در آتن برپا شد گفت: «اگر [این ماجرا] به زودی و به صورتی مثبت تمام شود؛ اگر آنان در اولین فرصت بازگردند، این واقعا می تواند به اتفاقی خیلی خوب در روابط دوجانبه ما بدل شود. اگر نه؛ من به عنوان سفیر کاملا نگران خواهم بود. این امر هیچ کمکی نخواهد کرد و احساسات و افکار عمومی نیز ممکن است کمی آزرده شود.»

هلیکوپتر نظامی متعلق به ارتش ترکیه به این کشور مسترد شده است. گزارش ها حاکی است که در نخستین جلسه دادگاه برخی از فرستادگان دولت ترکیه نیز حضور داشته و به تهدید و فحاشی علیه متهمان پرداخته اند.

رئیس جمهوری ترکیه از احتمال برقراری مجدد مجازات اعدام سخن گفته و بر آن تاکید کرده است. همچنین دولت ترکیه در پی اعلام سه ماه وضعیت اضطراری به طور موقت تعهد خود را به کنوانسیون حقوق بشر اروپا به حال تعلیق در آورده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترکیه؛ کودتای نافرجام و پاکسازی نهادهای مدنی و سیاسی

تنها راهی که دشمنان ناپلئون می‌توانستند او را شکست دهند چه بود؟

از «انتقام سخت» تا «صبر راهبردی»؛ آیا ایران توان حمله تلافی‌جویانه به اسرائیل را دارد؟