سفر وزیر خزانه داری آمریکا به یونان

سفر وزیر خزانه داری آمریکا به یونان
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جک لو، وزیر خزانه داری ایالات متحده آمریکا پیش از سفر به چین جهت شرکت در اجلاس گروه بیست، به آتن پایتخت یونان رفت.

آگهی

جک لو، وزیر خزانه داری ایالات متحده آمریکا پیش از سفر به چین جهت شرکت در اجلاس گروه بیست، به آتن پایتخت یونان رفت. وی با آلکسیس سیپراس، نخست وزیر این کشور دیدار کرد.

وزیر خزانه داری آمریکا درباره برکسیت و موضع کشورش گفت: «طی این مرحله گذار، آمریکا با شرکای بریتانیایی و اروپایی خود همکاری خواهد کرد. هدف بالابردن ثبات اقتصادی، رشد و رفاه در اروپا و همه جای دنیاست. نتایج مذاکرات پس از برکسیت می تواند در جهت منافع اروپا، آمریکا و اقتصاد دنیا باشد.»

آقای لو در ادامه با اشاره به اینکه پس از همه پرسی در بریتانیا بحرانی شدید در دنیا بوجود نیامده ابراز خرسندی کرد و گفت: «این موضوع که در ماه ژوئیه هستیم و دنیا بیمی از یک بحران قریب الوقوع ندارد یک نکته مثبت است. اما این به معنای آن نیست که مشکل برای همیشه حل شده است. این مسئله باید موضوع اصلی گفتگوها و مذاکرات را در ماههای آینده تشکیل دهد.»

سیملا توخدیدو، خبرنگار یورونیوز در آتن در گزارش ارسالی خود سفر وزیر خزانه داری آمریکا به یونان را چنین ارزیابی می کند: «سفر وزیر خزانه داری ایالات متحده بیشتر تشریفاتی است. با بحران سیاسی در ترکیه همچنین بحرانی که بانکهای ایتالیا با آن مواجه هستند، روبرو هستیم، در این شرایط از یونان خواسته شده تا نقش یک ستون ثبات سیاسی و اقتصادی را در منطقه ایفا کند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟

ادامه کاهش واردات انرژی به اتحادیه اروپا؛ ارزش گاز وارداتی ۵۲ درصد پایین آمد

کوبایی‌ها و نوستالژی جیره‌بندی دوره جنگ سرد؛ حقوقی که به ۲۰ دلار در ماه رسیده و شکمی که گرسنه مانده