هیلاری کلینتون در آستانه نامزدی رسمی برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

هیلاری کلینتون در آستانه نامزدی رسمی برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

هیلاری کلینتون که در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات بیشترین آرا را به دست آورده است، هفته آینده به احتمال قریب به یقین از سوی این حزب به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معرفی خواهد…

آگهی

هیلاری کلینتون که در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات بیشترین آرا را به دست آورده است، هفته آینده به احتمال قریب به یقین از سوی این حزب به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معرفی خواهد شد. این در حالی است که دونالد ترامپ روز پنجشنبه در شهر کلیولند اوهایو نامزدی حزب جمهوریخواه را در انتخابات هشتم نوامبر پذیرفت.

خانم کلینتون یک ماه پیش در محله بروکلین نیویورک در جمع هواداران خود گفت: «به لطف شما به یک نقطه عطفی رسیدیم. در تاریخ کشورمان، این نخستین بار است که یک زن نماینده یکی از احزاب اصلی می شود.»

هیلاری کلینتون از پشتیبانی همسر خود بیل کلینتون برخوردار است. آقای کلینتون در فاصله سالهای ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۱ رییس جمهوری آمریکا بود.

اعلام نامزدی باراک اوباما از سوی حزب دموکرات در سال ۲۰۰۸ برای انتخابات رییس جمهوری آمریکا نیز همراه با شگفتی بود.

آقای اوباما در گردهمایی ملی حزب دموکرات گفته بود: «متوجه هستم که نامزدی آرمانی برای این مقام نیستم. من از اصل و نصب متعارف بی بهره ام.»

با اینحال باراک اوباما توانست در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ بر جان مک کین، رقیب خود از حزب جمهوریخواه پیروز شود.

برنی سندرز، جدی ترین رقیب انتخابات مقدماتی حزب دموکرات از نامزدی نهایی خانم کلینتون حمایت کرده است. وی دوازدهم ژوییه در میتینگ رسمی دموکراتها گفت: «تمام تلاش خود را می کنم که او (هیلاری کلینتون) رییس جمهور آتی آمریکا شود.» دموکراتها برای پیروز شدن تلاش می کنند آرای آمریکایی های مهاجر را نیز جذب کنند. دونالد ترامپ به دلیل اظهارات جنجالیش در میان لاتین تبارها محبوبیت چشمگیری ندارد.

خانم کلینتون پیش از گردهمایی ملی جمهوریخواهان گفته بود: «در کلیولند کسی را نامزد رسمی اعلام خواهند کرد که برای خوشایند لاتین تبارها، عکسش را در فست فود تاکو بل (هنگام خوردن یک غذای مکزیکی) توییت می کند.»

بر اساس نظر سنجی ها رقابت دو نامزد دموکرات و جمهوریخواه در انتخابات پیش رو بسیار تنگاتنگ خواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟

ایالات متحده و ژاپن خواستار پای کارآمدن «همه کشورها» برای ممنوعیت توسعه سلاح‌های هسته‌ای در فضا شدند