کاهش ارزش سهام شرکت نینتندو

کاهش ارزش سهام شرکت نینتندو
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ارزش سهام شرکت نینتندو که پس از ورود بازی پوکمون گو به بازار با رشد جهشی مواجه بود، اکنون با کاهش قابل توجهی روبرو شده است.

آگهی

ارزش سهام شرکت نینتندو که پس از ورود بازی پوکمون گو به بازار با رشد جهشی مواجه بود، اکنون با کاهش قابل توجهی روبرو شده است.

ارزش سهام این شرکت ژاپنی که با همکاری شرکت آمریکایی نیانتیک اقدام به تولید بازی پوکمون گو کرده است، روز دوشنبه به میزان ۱۸ درصد سقوط کرد.

این سقوط پس از آن روی داد که سهامداران روز جمعه دریافتند تنها ۳۲ درصد از شرکت پوکمون متعلق به نینتندو است و به عبارت دیگر نینتندو در توسعه این بازی نقشی نداشته است.

یک تحلیلگر بازار می گوید: «سخت ترین بخش در این موارد، کسب درآمد از آنهاست. اما معتقدم که نینتندو با این کار، سابقه ای ایجاد کرده است و امیدوارم این توانایی را داشته باشد که بر این اساس، سرمایه گذاری کرده و به پیش بروند.»

این بزرگترین میزان افت ارزش سهام نینتندو از اکتبر ۱۹۹۰ میلادی تا کنون است.

این تحلیلگر می افزاید: «کاری که آنها با پوکمون گو می کنند ایجاد یک سابقه است و می بینیم که یک شرکت کنسول بازی، وارد دنیای بازیهای آنلاین می شود و مهمتر آنکه، این بازی شامل یک واقعیت افزوده است. بنابراین فکر می کنم که آنها چیزی برای کسب و کار ایجاد کرده اند، آنها شخصیتهایی را بوجود آورده اند که این توانایی را داشتند که از دنیای بازیهای کنسول، وارد دنیای بازیهای آنلاین شوند.»

از زمان عرضه بازی پوکمون گو به بازار در ۶ ژوئیه، سهام شرکت نینتندو به میزان ۶۱.۵ درصد رشد کرده بود.

شرکت اپل روز جمعه اعلام کرد که این اپلیکیشن نیانتیک، رکورد بیشترین بازی دانلود شده از زمان راه اندازی «اپل استور» را شکسته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مجموعه ژاپنی «فوتبالیست‌ها» پس از ۴۳ سال به پایان رسید

بحران ازدواج در ژاپن؛ نام همه ژاپنی‌ها ظرف ۵ قرن آینده یکسان می‌شود

کاوشگر ژاپنی ماه توانست از دومین شب قمری نیز جان سالم به در برد