مخالفت های برخی از سازمانهای ورزشی با تصمیم کمیتۀ بین المللی المپیک

مخالفت های برخی از سازمانهای ورزشی با تصمیم کمیتۀ بین المللی المپیک
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تصمیم کمیتۀ بین المللی المپیک مبنی بر عدم ممنوعیت تمامی ورزشکاران روس در المپیک ریو واکنش های گسترده و متفاوتی را در دنیای ورزش ایجاد کرده است.

آگهی

تصمیم کمیتۀ بین المللی المپیک مبنی بر عدم ممنوعیت تمامی ورزشکاران روس در المپیک ریو واکنش های گسترده و متفاوتی را در دنیای ورزش ایجاد کرده است. دست کم ۱۴ سازمان ملی مبارزه با دوپینگ از جمله آژانس آمریکایی یوسادا می گویند با تصمیم کمیتۀ بین المللی المپیک موافق نیستند.

سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ که خواستار محرومیت روسیه از شرکت در این بازیها شده بود می گوید عدم محرومیت روسیه از شرکت در این بازیها می تواند باعث محافظت کمتر از ورزشکاران پاک شود.

در مقابل حامیان این تصمیم می گویند همه نباید قربانی ورزشکاران خاطی بشوند و به عقیدۀ آنها بدون روسیه که سومین کشور مدال آور در المپیک قبلی است، این رقابت ها کامل نخواهد بود.

آتیلا آغاسی، خبرنگار نشریۀ مجار ایندکس معتقد است که شکاف بین اصل برائت بی گناهان و تنبیه گروهی است که باعث پیچیده شدن ماجرا شده است. وی می گوید: «چهره های ورزشی مانند یلینا ایسینبائووآ که چندین رکورد جهانی را در رشتۀ پرش با نیزه شکسته است نمی توانند در این رقابت ها شرکت کنند و به این شکل بازیهای المپیک چهره های درخشان خود را از دست می دهد. دیگر نمی توانیم بگوییم که المپیک بزرگترین واقعۀ ورزشی جهان است که بهترین ها را جمع می کند چرا که بسیاری از آنها غایب خواهند بود.»

کمیتۀ بین المللی المپیک اعلام کرده است هر فدراسیون بین المللی جداگانه می تواند در مورد حضور ورزشکاران روس در رشته های مربوطه تصمیم بگیرد.

فدراسیون بین المللی دو و میدانی تمامی ورزشکاران روسیه در این رشته را از المپیک ریو محروم کرده و فدراسیون بین المللی شنا نیز روز دوشنبه از محرومیت هفت ورزشکار روس از جمله قهرمان بازیهای المپیک سوچی خبر داده است. تاکنون دست کم ۷۴ نفر از کاروان ورزشی روسیه از حضور در المپیک ریو ممنوع شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اوکراین: برای نخستین‌بار بمب‌افکن راهبردی روسیه را سرنگون کردیم

اولین مصاحبه یولیا ناوالنایا همسر الکسی ناوالنی؛ از چگونگی شنیدن خبر مرگ او تا انتقاد از غرب

همکلاسی سابق پوتین به ریاست دیوان عالی روسیه رسید