سخنرانی پر شور میشل اوباما در نخستین روز گردهمایی حزب دموکرات

سخنرانی پر شور میشل اوباما در نخستین روز گردهمایی حزب دموکرات
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سخنرانی میشل اوباما، بانوی نخست ایالات متحده آمریکا در نخستین روز گردهمایی حزب دموکرات در فیلادلفیا، با استقبال حاضران روبرو شد.

آگهی

سخنرانی میشل اوباما، بانوی نخست ایالات متحده آمریکا در نخستین روز گردهمایی حزب دموکرات در فیلادلفیا، با استقبال حاضران روبرو شد. خانم اوباما با شور و علاقه از نامزدی نهایی هیلاری کلینتون برای انتخابات رییس جمهوری آمریکا دفاع کرد.

وی با اشاره به تجربه نخستین روزهای ورود به کاخ سفید گفت: «هرگز صبح زمستانی را از یاد نمی برم که دخترانم را سوار بر خودروهای سیاه رنگ همراه با مردان مسلح دیدم. صورتهای کوچکشان را چسبیده به شیشه تماشا می کردم. در آن لحظه از خود پرسیدم، چه کاری کردیم؟ زیرا در آن لحظه متوجه شدم که سالهایی را که در کاخ سفید سپری خواهیم کرد در شکل گیری آتی آنها نقش دارند. در گفته ام تردید نکنید. هنگامیکه در ماه نوامبر راهی رای دادن می شویم، چپ و راست، دموکرات و جمهوریخواه برایمان مهم نخواهد بود. چیزی که در انتخابات آتی همچون هر انتخابات دیگری مهم خواهد بود اینست: چه کسی توانایی شکل دادن به آینده فرزاندانمان را در ۴ یا ۸ سال آتی خواهد داشت؟»

او اضافه کرد: «آنچه که بیش از هر چیز نزد هیلاری کلینتون تحسین می کنم اینست که هرگز تسلیم نمی شود. هرگز به دنبال راه حل ساده نیست. او هرگز در زندگیش چیزی را ناتمام رها نکرده است. هنگامیکه درباره رییس جمهوری آتی دلخواهم برای دختران و فرزاندانمان فکر می کنم، به هیلاری می اندیشم. چیزی که مرا امشب به روی صحنه کشاند تاریخ کشورم و تاریخ نسلهایی است که تازیانه برده داری، شرم تسلیم و درد از هم جدا بودن را احساس کردند، ولی با اینحال به مبارزه، امید و هر آنچه که مورد نیاز بود ادامه دادند تا روزگاری برسد که من هر بامداد در خانه ای چشم بگشایم که بردگان آن را ساختند. به دختران سیاهپوست زیبا و باهوش خود می نگرم که در کاخ سفید با سگهایشان بازی می کنند. به یاری هیلاری کلینتون، اکنون دخترانم و همه پسران و دخترانمان می دانند یک زن می تواند رییس جمهور آمریکا شود. بنابراین خواهش می کنم اجازه ندهید کسی بگوید آمریکا کشور بزرگی نیست و باید عظمتش را به آن بازگرداند. زیرا اکنون آمریکا بهترین کشور بر روی کره زمین است.»

گردهمایی حزب دموکرات برای اعلام نامزد نهایی این حزب برای چهار روز و با حضور نزدیک به ۵۰۰۰ نماینده در شهر فیلادلفیا برگزار می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟

ایالات متحده و ژاپن خواستار پای کارآمدن «همه کشورها» برای ممنوعیت توسعه سلاح‌های هسته‌ای در فضا شدند