از یاد کیارستمی تا «مالاریای» شهبازی؛ حضور پررنگ ایران در جشنواره بین المللی فیلم ونیز

از یاد کیارستمی تا «مالاریای» شهبازی؛ حضور پررنگ ایران در جشنواره بین المللی فیلم ونیز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جشنواره بین المللی فیلم ونیز امسال با نمایش فیلم دمیان شزل، کارگردان آمریکایی افتتاح می شود.

آگهی

جشنواره بین المللی فیلم ونیز امسال با نمایش فیلم دمیان شزل، کارگردان آمریکایی افتتاح می شود. فیلم کمدی رومانتیک «لا لا لند» (La La Land) داستان رابطه عاشقانه یک پیانیست جاز با بازی رایان گاسلینگ و بازیگر جوانی با بازی اما استون است. داستان فیلم معاصر است و در لس آنجلس روی می دهد.

جشنواره فیلم ونیز که در سال ۱۹۳۲ پایه گذاری شد قدیمی ترین فستیوال فیلم دنیا است. آلبرتو باربرا، مدیر هنری جشنواره با اشاره به فیلم های امسال می گوید: «مضمون های فوق العاده ای داریم، یکی از مضمون ها، فیلم های فلسفی اگزیستانسیالیستی است و شاهد موج بازگشت آنها هستیم. این بار فیلمسازان از تلخی واقعیت عریان و اخبار روز فاصله می گیرند. البته رویکرد آنها گریز از واقعیت دنیای معاصر نیست، بلکه برداشت متفاوتی از دنیای امروز ارائه می دهند.»

فیلم «نوری بین اقیانوسها» (THE LIGHT BETWEEN OCEANS) ساخته دریک سیانفرانس، کارگردان آمریکایی در بخش مسابقه شرکت کرده است. فیلم باشرکت مایکل فاسبندر و آلیشیا ویکاندر، داستان زوجی را روایت می کند که فانوس دریایی را روشن نگه می دارند.

دو بخش اول مجموعه کوتاه تلویزیونی «پاپ جوان» (THE YOUNG POPE) به کارگردانی پائولو سورنتینو و با شرکت جود لاو، یکی از فیلم های جالب فستیوال است.

جشنواره از دو کارگردان معروف، عباس کیارستمی کارگردان ایرانی و مایکل چیمینو فیلمساز آمریکایی که بتازگی درگذشته اند تقدیر خواهد کرد. مدیر هنری جشنواره در این باره گفت: «عباس کیارستمی به ما آموخت تا به سینما، عکاسی و هنر به شکل دیگری نگاه کنیم. حضور او رابطه ما با سینما را بطور کلی دگرگون کرد. مایکل چیمینو نیز در حال تغییر دادن سینمای آمریکا بود یا دست کم تا وقتی این کار را انجام داد که جلوی کار کردن و بیان افکارش بطور کامل گرفته نشده بود.»

فیلم «هفت دلاور» (THE MAGNIFICENT SEVEN) ساخته آنتونی فوکوآ اختتامیه جشنواره امسال است. در این بازسازی معاصر از فیلم معروف دهه ۶۰ میلادی، دنزل واشنگتن ایفای نقش می کند.

فیلم «مالاریا» ساخته پرویز شهبازی در بخش رقابتی «افق ها» و فیلم «طبل» کار کیوان کریمی در بخش روزهای ونیز این رویداد سینمایی مهم شرکت دارند. هفتاد و سومین جشنواره بین المللی فیلم ونیز از ۳۱ آگوست تا ۱۰ سپتامبر ۲۱۰۶ در این شهر برگزار می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد