مستندی تحسین شده از زندگی و کار رقص پرداز سرشناس اسراییلی

مستندی تحسین شده از زندگی و کار رقص پرداز سرشناس اسراییلی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فیلم «آقای گاگا» (Mr Gaga) مستند ساخته تومر هیمان، فیلمساز اسراییلی است.

آگهی

فیلم «آقای گاگا» (Mr Gaga) مستند ساخته تومر هیمان، فیلمساز اسراییلی است. فیلم که مراحل ساخت آن هفت سال طول کشید زندگی و کار حرفه ای اوهاد نهرین، رقص پرداز اسراییلی را به تصویر می کشد. فیلم با بهره بردن از تصاویر بایگانی زندگی شخصی و کار حرفه ای و همچنین فیلمبرداری هنرمندانه کارگردان، روایت موفقیت یکی از نوآورترین رقص پردازان دنیا را ترسیم می کند. داستان فیلم از دوران کودکی و زندگی در کیبوتص، دهکده های اشتراکی اسراییل شروع می شود و در مسیر زمانی تا نیویورک و بازگشت به اسراییل این بار به عنوان رییس کمپانی رقص مشهور «باتشوا» (Batsheva Dance Company) ادامه پیدا می کند.

مخاطب صرفنظر از علاقمندی به رقص، بی اراده مجذوب این شخصیت پیچیده و تاثیر گذار می شود که هرگز آماده مصالحه نیست، چه هنگام کارگردانی رقصنده ها و یا ابراز مخالفت با سیاست های کشورش. فیلم نام خود را از زبان حرکتی منحصربفرد اوهاد نهرین وام گرفته که مجموعه از آواهای طراحی شده برای برانگیختن حرکت و جنبش است و رویکرد نامتعارف او به رقص و زندگی را نشان می دهد.

فیلم «آقای گاگا» فرصتی برای کشف یا کشف دوباره زندگی و کار هنرمندی تاثیرگذار است، مخاطب را به سفری احساسی می برد و شاید بتواند بیننده را به تغییر برداشت و ذهنیت نسبت به رقص مجاب کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد