«خانواده مالیس» گروه موسیقی فولک از لهستان

«خانواده مالیس» گروه موسیقی فولک از لهستان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

گروه «کاپلا مالیسو» یکی از گروههای موسیقی فولک تحسین شده لهستان است.

آگهی

گروه «کاپلا مالیسو» یکی از گروههای موسیقی فولک تحسین شده لهستان است. این گروه خانوادگی با شرکت پدر و فرزندان اهل روستایی در جنوب لهستان هستند و موسیقی آنها از موسیقی سنتی محلی الهام می گیرد. اعضای گروه در اوقات فراغت در کارگاه پدر ابزار موسیقی می سازند.

گزارشگر یورونیوز در «جشنواره موسیقی گلوبالتیکا» (Globaltica festival) در بندر گدنیا واقع در لهستان با این گروه دیدار کرد. جان مالیس، پدر خانواده و رهبر گروه می گوید موسیقی آنها تنها زنده نگه داشتن و یا تکرار موسیقی سننتی گذشته نیست. او می افزاید: «طبیعتی است موسیقی و اکسان ها را عوض می کنیم و به آن شتاب می دهیم. این روند طبیعی تکامل موسیقی ولی بدون شکستن سنت است. نمی خواهیم موسیقی سنتی را در جعبه نگه داریم و مانند پدرانمان بنوازیم. می خواهیم با انرژی و شور باشد و آن را به جوانان منتقل کنیم.»

از نظر فرزندان و اعضای گروه، کار کردن با پدر چگونه است؟ کاسپر مالیس، نوازنده گروه می گوید: «آنطور که دیگران ممکن است تصور کنند ساده نیست زیرا به عنوان اعضای خانواده معمولا کارهای متفاوتی انجام می دهیم و گاهی با هم بحث و جدل داریم. در نتیجه نواختن موسیقی با هم مشکل است ولی همانطور که می بینید می توانیم.»

پدربزرگ گروه دهه سی میلادی در عروسی ها ویولن می زد و پس از مرگ، هنر نوازندگی و همچنین ابزارهای موسیقی را برای پسرش به جا گذاشت. در سالهای اخیر گرایش به موسیقی فولک یا بومی در لهستان رونق رفته است. گروه لهستانی «کاپلا مالیسو» (Kapela Maliszów) نه تنها در کشورشان بلکه در جشنواره های موسیقی اروپا برنامه های منظم دارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جشنواره موسیقی «گلوباتیکا» لهستان میزبان هنر دنیا

هفتهٔ صنایع خلاق باکو؛ مسابقهٔ طراحی بازی کامپیوتری و جشنوارهٔ فیلم‌های موبایلی

رونمایی از مینیاتورها و نسخ کهن خطی در کنگره میراث فرهنگی ازبکستان