بازدید پاپ فرانچسکو از اردوگاه آشویتس

بازدید پاپ فرانچسکو از اردوگاه آشویتس
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پاپ فرانچسکو روز جمعه و در ادامه سفر خود به لهستان از اردوگاه آشویتس بازدید کرد.

آگهی

پاپ فرانچسکو روز جمعه و در ادامه سفر خود به لهستان از اردوگاه آشویتس بازدید کرد. این اردوگاه یکی از مجهزترین اردوگاههای کار اجباری نازی ها در طول جنگ جهانی دوم بود که اتاق های گاز و کوره های آدم سوزی آن شهرتی جهانی یافتند.

بازدید پاپ فرانچسکو بر خلاف بازدیدهای قبلی پاپ ژان پل دوم و پاپ بندیکت شانزدهم، بنا به خواست او بدون سخنرانی و در «سکوت» برگزار شد.

پاپ با ادای احترام به قربانیان جنایت نازی ها در طول جنگ جهانی دوم، بر«ستون شکنجه» مقابل بلوک شماره یازده بوسه زد. عمده کاربرد بلوک یازده یا همان ساختمان آجری رنگ شکنجه زندانیان بوده است.

رهبر کاتولیک های جهان ضمن گفتگو با منتخبی از بازماندگان آشویتس پای «دیوار مرگ» شمع روشن کرد و در «سکوت» با پرودگار خود راز و نیاز کرد.

پاپ فرانچسکو ضمن خواندن دعا برای قربانیان جنایت نازی ها، با حضور در سلول ماکسیمیلیان کُلبه، به روح این روحانی برجسته لهستانی هم ادای احترام کرد. پدر کُلبه در زمان جنگ جهانی دوم با قربانی کردن جان خود، مانع کشته شدن یک فرد بیگناه بدست نازی ها شد. امسال مصادف است با هفتاد و پنجمین ساگرد درگذشت این اسطوره معاصر لهستان.

پاپ را در این سفر نیمروزه، رهبر جامعه یهودیان آرژانتین و تنی چند از مقامات بلند پایه سیاسی و مذهبی لهستان از جمله بئاتا شدوا، نخست وزیر این کشور همراهی می کردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

زمین خوردن پاپ هنگام برگزاری مراسم دعا در لهستان

پلیس لهستان برای مقابله با کشاورزان معترض در ورشو گاز اشک آور پرتاب کرد

اتحادیه اروپا ۱۳۷ میلیارد بودجه مسدود شده لهستان را آزاد می‌کند