تظاهرات هواداران جناح راست در برلین در اعتراض به سیاست های مهاجرتی مرکل

تظاهرات هواداران جناح راست در برلین در اعتراض به سیاست های مهاجرتی مرکل
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

صدها تن از هواداران جناح راست آلمان روز شنبه با برپایی تظاهراتی در برلین اعتراض خود را نسبت به سیاست های مهاجرتی آنگلا مرکل، صدراعظم نشان دادند.

آگهی

صدها تن از هواداران جناح راست آلمان روز شنبه با برپایی تظاهراتی در برلین اعتراض خود را نسبت به سیاست های مهاجرتی آنگلا مرکل، صدراعظم نشان دادند. این سومین تجمع اعتراضی این گروه محسوب می شود که شمار شرکت کنندگان در آن (حدود ۸۰۰ نفر) نسبت به نخستین تجمع در مارس گذشته (با حضور نزدیک به سه هزار نفر) به مراتب کاهش یافته است.

در اعتراض به این گروه، صدها تن از هواداران جناح چپ نیز اقدام به برگزاری تجمعی در این شهر کردند. آنها شعارهایی علیه مخالفان مهاجرت سر می دادند.

از سوی دیگر هورست سی هوفر، وزیر اول دولت محلی ایالت بایرن با انتقاد از آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان گفت: «مایلم نظر شخصی ام را در مورد عبارت «ما می توانیم انجام دهیم » بیان کنم. عبارتی که اغلب نقل می شود. من خودم نمی توانم این حرف را بزنم حتی با بهترین اراده نیز نمی شود این را گفت. اوضاع خیلی بغرنج است و رویکردهای ما که مبتنی بر حل مسئله اند پاسخگو نیستند.»

اشاره او به تصمیم صدراعظم آلمان برای پذیرش بیش از یک میلیون پناهجوست؛ تصمیمی که برخی تحلیلگران از آن بعنوان بزرگترین قمار سیاسی مرکل یاد می کنند و با انتقادهایی روبرو بوده و هست. در همین ارتباط مارکوس سودر، وزیر مالی ایالت بایرن اخیرا گفته که باز کردن نامحدود و کنترل نشده مرزها اشتباهی تاریخی بود.

پس آزار و اذیت زنان توسط شماری از پناهجویان در شب سال نوی میلادی، چهار مورد حمله تنها طی چند روز در ماه ژوییه، گرچه ارتباطی به ورود پناهجویان به آلمان ندارد اما بار دیگر انتقادها و اعتراض ها را نسبت به سیاست های مهاجرتی مرکل برانگیخته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اوج دوباره راست افراطی در آلمان چگونه رخ داد؟

وزیر دفاع آلمان: یکی از بهترین افسرانم را قربانی بازی‌های پوتین نمی‌کنم

طرح «راست‌های افراطی» در آلمان برای خروج از اتحادیه اروپا از راه برگزاری همه‌پرسی