المپیک ریو؛ افزایش تدابیر امنیتی مرزی در منطقه "فوز دو ایگواسو"

المپیک ریو؛ افزایش تدابیر امنیتی مرزی در منطقه "فوز دو ایگواسو"
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مقامات برزیل تدابیر امنیتی در منطقه فوز دو ایگواسو، یک منطقه مرزی میان برزیل، پاراگوئه و آرژانتین را برای کنترل قاچاق اسلحه و حملات احتمالی ستیزه جویان افزایش داده…

آگهی

مقامات برزیل تدابیر امنیتی در منطقه فوز دو ایگواسو، یک منطقه مرزی میان برزیل، پاراگوئه و آرژانتین را برای کنترل قاچاق اسلحه و حملات احتمالی ستیزه جویان افزایش داده اند. بازی های المپیک ریو ۲۰۱۶ رسما روز جمعه در ریودوژانیرو افتتاح می شود.

برزیل ماه گذشته ۱۲ نفر را به ظن حمایت از داعش در این منطقه دستگیر کرد و پلیس گفته است که دست کم ۱۰۰ نفر را در این ارتباط تحت نظر دارند.

فابیانو بوردگنون رئیس پلیس منطقه مرزی با پاراگوئه می گوید: «تحقیقاتی درباره اینکه این سلاح ها از کجا می آیند، در جریان است. اکثریت سلاح ها در این منطقه در برزیل ساخته نشده اند، بیشتر آنها ساخت کشورهایی مثل ایالات متحده آمریکا اند که از طریق پاراگوئه وارد می شوند. در این ارتباط ما باید همکارهایمان با این کشورها را برای جلوگیری از ورود سلاح به برزیل افزایش دهیم.»

در منطقه مرزی فوز دو ایگواسو همچنین گروهی از مسلمانان زندگی می کنند که مسجد ویژه خود را دارند. شیخ عبدالناصر الخطیب امام این مسجد می گوید: «اگر ما با هر فرد مشکوکی که می تواند یک تهدید امنیتی برای کشور محسوب شد روبرو شدیم بدون توجه به اینکه چه مذهب، نژاد یا رنگ پوستی دارد، باید اقدامات ضروری را انجام دهیم و مقامات امنیتی را در جریان بگذاریم.»

اطمینان از امنیت این منطقه دشوار است چرا که منطقه مرزی فوز دو ایگواتسوو هم مسیر انواع قاچاق از جمله قاچاق اسلحه به شمار می رود و هم منطقه ای توریستی است و گردشگران زیادی برای تماشای آبشار ایگواسو به این منطقه می آیند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«پنهان شدن» بولسونارو در سفارت مجارستان باعث احضار سفیر از سوی مقامات برزیل شد

کارناوال رقص سامبا در ریو دوژانیروی برزیل، فوریه ۲۰۲۴

ضرب طبل‌ها و رقص تن‌ها در کارناوال ۲۰۲۴ ریودوژانیروی برزیل