مراسم تشییع پیکر کشیش به قتل رسیده در فرانسه برگزار شد

مراسم تشییع پیکر کشیش به قتل رسیده در فرانسه برگزار شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مراسم تشییع پیکر ژاک امل، کشیش فرانسوی به قتل رسیده توسط افراد مرتبط با داعش روز سه شنبه، دوم ژوییه در کلیسای جامع شهر روئن برگزار شد.

آگهی

مراسم تشییع پیکر ژاک امل، کشیش فرانسوی به قتل رسیده توسط افراد مرتبط با داعش روز سه شنبه، دوم ژوییه در کلیسای جامع شهر روئن برگزار شد. برنارد کزنوو، وزیر کشور فرانسه نیز در این مراسم شرکت کرده بود. به گفتۀ برگزار کنندگان این مراسم، بیش از ۱۷۰۰ نفر از میان پیروان مذاهب مختلف در تشییع پیکر این کشیش کشته شده حاضر بودند.

یکی از حاضران می گوید: « من کاتولیک نیستم، در واقع اته هستم و هیچ مذهبی ندارم اما برای نشان دادن اعتراضم علیه تروریسم در اینجا حاضر شده ام.»

کریم امیرو نیز می گوید بعنوان یک شهروند مسلمان برایم مهم بود که در این مراسم شرکت کنم. مهم بود که در اینجا در کنار هموطنان و دیگر مومنان باشم تا همدلی ام را نشان بدهم.»

آریان نیز که همشهری کشیش کشته شده بود، با نیکنامی از ژاک امل یاد می کند و می گوید: «من این کشیش را می شناختم و به همین خاطر وقتی کشته شد خیلی غمگین بودم. چنین اقداماتی آنهم به کسانی که فقط به فکر خدمت به دیگران هستند، غیرقابل قبول و نارواست.»

روز بیست و ششم ژوییه، دو جوان ۱۹ و ۲۱ ساله پس از به گروگان گرفتن شش نفر از جمله کشیش ژاک امل در کلیسای «سنت اتین دو روره»، این کشیش ۸۴ ساله را با ضربات چاقو به قتل رسانده و یک نفر دیگر را نیز مجروح کردند. داعش مسئولیت اقدام این دو را که توسط پلیس کشته شدند به عهده گرفته است.

در پی این قتل و گروگانگیری پلیس ضد تروریسم فرانسه سه نفر را در رابطه با عاملان این حمله دستگیر کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مجلس ملی فرانسه تبعیض براساس مدل و رنگ مو را ممنوع کرد

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت