سخنان جنجالی ترامپ در حوزه سیاست خارجی

سخنان جنجالی ترامپ در حوزه سیاست خارجی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا از حمایت مهمترین چهره های این حزب از جمله پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان و سناتور جان مک کین برخوردار…

آگهی

دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا از حمایت مهمترین چهره های این حزب از جمله پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان و سناتور جان مک کین برخوردار نیست.

همزمان با افزایش انتقاد جمهوری خواهان نسبت به مواضع آقای ترامپ، وی در تازه ترین سخنرانی تبلیغاتی اش در ویرجینیا به سیاست خارجی پرداخت.

نامزد حزب جمهوری خواه درخصوص جنگ داخلی سوریه گفت: «ما می خواهیم در سوریه مناطقی امن ایجاد کنیم. من [هزینه اش] را از کشورهای حاشیه خلیج [فارس] دریافت می کنم؛ آنهایی که کار زیادی انجام نمی دهند؛ باورم کنید. کشورهای خلیج [فارس] چیزی جز پول ندارند. من از آنها می خواهم که پرداخت کنند. ما نیازمند ۱۹ تریلیون دلار هستیم که پرداختش نمی کنیم. فراموش نکنید، بدون ما کشورهای خلیج [فارس] وجود نخواهند داشت.»

وی همچنین در بخشی دیگری از این سخنرانی به مساله خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و سیاست دولت آلمان درباره پذیرش مهاجر اشاره کرد.

آقای ترامپ گفت: «کشورهای دیگر در اتحادیه اروپا دارند دنباله روی می کنند زیرا آنها مجبور به پذیرش مردم [مهاجر] بوده و اکنون این مساله در حال تبدیل به فاجعه است. چه اشتباهی در کار بوده؟ آنگلا، چه شده است؟ نگاهی بیاندازید به وضعیت آلمان؛ به واقعیت ها. من دوستانی دارم که در آلمان زندگی می کنند. سال ها آنها بسیار سربلند بودند. آنها می گفتند که این بهترین کشور است. اکنون آنها به من می گویند که آلمان را ترک خواهند کرد.»

در پایان این سخنرانی نیز یکی از کهنه سربازان آمریکا «نشان شجاعت» خود را به آقای ترامپ اهدا کرد. نشان شجاعت در ایالات متحده آمریکا که «قلب بنفش» نامیده می شود، مدالی برای سربازان مجروح شده در جنگ است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اوباما: ترامپ برای مقام ریاست جمهوری «ناآماده» است

مایک پنس: همایون خان قهرمان و ترامپ علاقمندترین فرد به نیروهای نظامی است

دونالد ترامپ: ایران در زمان من می‌توانست به پیمان ابراهیم و عادی‌سازی روابط با اسرائیل بپیوندد