پنج رشته ورزشی جدید به المپیک توکیو اضافه می شود

پنج رشته ورزشی جدید به المپیک توکیو اضافه می شود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در حالی که همه نگاه ها به شهر ریو و المپیک امسال دوخته شده است، گروهی از ورزشکاران بی صبرانه منتظر آغاز المپیک توکیو هستند.

آگهی

در حالی که همه نگاه ها به شهر ریو و المپیک امسال دوخته شده است، گروهی از ورزشکاران بی صبرانه منتظر آغاز المپیک توکیو هستند. چرا که کمیته بین المللی المپیک با اضافه شدن پنج رشته ورزشی به رقابتهای المپیک ۲۰۲۰ موافقت کرده است.

ورزشکاران رشته های موج سواری، اسکیت بوردینگ، سافت بال، صخره نوردی و کاراته می توانند از چهار سال دیگر به صورت رقابتی در بازیهای المپیک شرکت کنند.

آیومی اوئه کوسا، کاراته کای ژاپنی می گوید: «شرکت در بازیهای المپیک رویای من است. از دوران کودکی بازیهای المپیک را از تلویزیون تماشا می کردم. امیدوارم که با تماشای بازیهای المپیک، افراد بیشتری جذب ورزش کاراته شوند.»

دوستداران موج سواری هم می توانند از چهار سال دیگر رقابتهای المپیک را با جدیت بیشتری دنبال کنند.

ماساتوشی اونهو، یکی از موج سواران ژاپنی می گوید: «این آغاز دوره ای جدید برای این ورزش است. ما می خواهیم در المپیک توکیو موفق شویم.»

المپیک همچنین فرصت تازه ای را برای قهرمانان ورزش صخره نوردی فراهم می کند. ورزشی که در سالهای اخیر محبوبیت بیشتری بین مردم در سراسر جهان پیدا کرده است.

برای بسیاری از قهرمانان اسکیت بوردینگ که فقط خیابانها عرصه هنرنماییشان بود، حضور در المپیک تا چند سال قبل یک رویا محسوب می شد. اضافه کردن این ورزش به بازیهای المپیک با انتقادهایی از جانب کسانی همراه بود که این ورزش را دارای محبوبیت جهانی برای حضور در المپیک نمی دانند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ژاپن به پرداخت رشوه برای کسب میزبانی المپیک متهم شد

فناوری تشخیص چهره در المپیک توکیو ضریب امنیتی را بالا می برد

کاوشگر ژاپنی ماه توانست از دومین شب قمری نیز جان سالم به در برد