اختلافات داخلی جمهوریخواهان در پی اظهارات دونالد ترامپ

اختلافات داخلی جمهوریخواهان در پی اظهارات دونالد ترامپ
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

اختلافات گسترده در حزب جمهوریخواه در مورد دونالد ترامپ، نامزد منتخب این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، مانع از حمایت طرفداران او نشده و آنها همچنان با کمک های مالی خود به کمپین آق

آگهی

اختلافات گسترده در حزب جمهوریخواه در مورد دونالد ترامپ، نامزد منتخب این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، مانع از حمایت طرفداران او نشده و آنها همچنان با کمک های مالی خود به کمپین آقای ترامپ پشتیبانی خود را از این نامزد انتخابات ادامه می دهند.

این اختلافات با عدم حمایت آقای ترامپ از پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و از اعضای ارشد حزب جمهوریخواه، و سناتور جان مک کین برای انتخابات مقدماتی کنگره به اوج رسید.

در روزهای پس از همایش ملی حزب دموکرات، اظهار نظر جنجالی دونالد ترامپ درباره والدین سرباز آمریکایی مسلمان کشته شده در عراق، عکس العمل پل رایان به این اظهارات را در پی داشت.

آقای ترامپ درباره حمایت مایک پنس، معاون انتخابی اش از پل رایان میگوید: «او با من تماس گرفت و گفت “اگر مشکلی نیست” من از رایان حمایت می کنم. چون مایک به او علاقه دارد… رایان آدم خوبی است. من گفتم اگر تو او را قبول داری صد در صد از او حمایت کن و همین کار را هم کرد.»

در ماه های پیش از همایش ملی حزب جمهوریخواه، آقای رایان و سناتور جان مکین با نامزدی دونالد ترامپ از سوی این حزب مخالف بودند اما نهایتا با وجود اختلاف نظر فراوان در طول همایش ملی حزب از نامزدی او برای انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا حمایت کردند.

حملات حزب دموکرات و هیلاری کلینتون به نامزد جمهوریخواهان در حالی همچنان ادامه دارد که به دلیل مسائل و اختلافات گوناگون هفته اخیر، کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ فرصت پاسخگویی و مقابله به مثل نداشته است.

کارلاین باومن، کارشناس ارشد موسسه «امریکن انترپرایز» در مورد اختلافات داخلی جمهوریخواهان می گوید: «به وضوح نگرانی فزاینده ای در رده های بالای حزب درباره نامزدی ترامپ وجود دارد. هر روز اظهار نظر تازه ای می کند که خشم یکی از اعضای حزب را برمی انگیزد. او نامزد حزب خودش را حمایت نمی کند. بنابراین بله، زنگ خطر در حزب به صدا درآمده است.»

در کنار مشکلات درون حزب، دونالد ترامپ و کمپین انتخاباتی اش با اظهارات رسانه ها در مورد ملانیا همسر آقای ترامپ نیز مواجه هستند.

در هفته گذشته رسانه های آمریکا، در مورد ویزای اولیه و اجازه کار ملانیا ترامپ در سالهای اول ورودش به ایالات متحده اظهار تردید کردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟

دونالد ترامپ: ایران در زمان من می‌توانست به پیمان ابراهیم و عادی‌سازی روابط با اسرائیل بپیوندد