کنترل شهر منبج سوریه تقریبا بطور کامل از دست داعش خارج شد

کنترل شهر منبج سوریه تقریبا بطور کامل از دست داعش خارج شد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا می گوید که نیروهای اکثرا کرد که مورد حمایت ائتلاف برهبری آمریکا هستند توانسته اند تقرییا کنترل کامل شهر منبج سوریه را در دست…

آگهی

دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا می گوید که نیروهای اکثرا کرد که مورد حمایت ائتلاف برهبری آمریکا هستند توانسته اند تقرییا کنترل کامل شهر منبج سوریه را در دست بگیرند. این شهر از دو سال پیش تاکنون در کنترل نیروهای داعش بوده است.

نیروهای دموکراتیک سوریه که اکثرا شامل جنگجویان نیروهای کرد یگان های مدافع خلق و همچنین جنگجوان عرب هستند از دو ماه پیش با حمایت آمریکا برای خارج کردن کنترل این شهر از دست داعش می جنگند. این نیروها گفته اند که کنترل ۹۰ درصد شهر را در دست گرفته اند.

از سوی دیگر درگیری های شدید در شهر حلب بین نیروهای دولتی با پشتیبانی روسیه و نیروهای مخالف دولت ادامه دارد. شورشیان مخالف اسد گفته اند که یک پایگاه عمده توپخانه ای ارتش در شمال حلب را روز جمعه فتح کرده اند با این حال ارتش سوریه این خبر را رد کرده و گفته است این حمله دفع شده و صدها نفر از شورشیان کشته شده اند.

نیروهای دولتی سوریه شرق حلب را که شورشیان در آنجا حضور دارند محاصره کرده اند و حدود ۲۵۰ هزار نفر غیر نظامی در این منطقه در محاصره هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیشروی نیروهای مخالف داعش در شهر منبج سوریه

بیش از ۱۲۰ کشته در اثر حملات داعش در استانهای غربی سوریه

کشته شدن فرمانده ارشد سپاه در حمله هوایی به ساختمانی در کنار سفارت ایران در دمشق