اردوغان: اگر مردم خواهان مجازات اعدام باشند احزاب باید از این خواسته پیروی کنند

اردوغان: اگر مردم خواهان مجازات اعدام باشند احزاب باید از این خواسته پیروی کنند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در گردهمایی میلیونی حامیان دموکراسی که عصر روز یک شنبه در استانبول برگزار شد گفت که اگر پارلمان رای به قانونی شدن مجازات اعدام بدهد او آنرا تایید می…

آگهی

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در گردهمایی میلیونی حامیان دموکراسی که عصر روز یک شنبه در استانبول برگزار شد گفت که اگر پارلمان رای به قانونی شدن مجازات اعدام بدهد او آنرا تایید می کند.

به گزارش رسانه های دولتی ترکیه بیش از ۳ میلیون نفر در این گردهمایی که با عنوان «رالی برای دموکراسی و یاد شهدا» برگزار شد٬ شرکت داشتند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در بخشی از سخنانش گفت: «اگر مردم مجازات اعدام را بخواهند٬ احزاب سیاسی باید از خواسته مردم پیروی کنند.»

رئیس جمهوری ترکیه همچنین در بخشی از سخنانش با اشاره به اینکه آلمان اجازه گفتگوی مستقیم وی با حامیانش که هفته پیش در کلن تجمع کرده بودند را نداد٬ افزود: «در گردهمایی آلمان٬ من می خواستم از طریق ویدئو کنفرانس با مردم صحبت کنم اما آنها اجازه ندادند٬ آنها مخالفت کردند٬ کجاست دموکراسی آلمان؟ اما آنها اجازه می دهند که از قندیل (اردوگاه پ کا کا) و از طریق ویدئو کنفرانس صحبت کنند. بگذارید آنها تروریست ها را تغذیه کنند٬ آنها بعد بر می گردند و به خود آنها ضربه می زنند.»

در این گردهمایی ابتدا روسای احزاب سیاسی مخالف دولت که به این گردهمایی دعوت شده بودند٬ سخن گفتند. حزب دموکراتیک خلق ها که حزبی هوادار کردهای ترکیه به شمار می آید با اینکه کودتای ۱۵ ژوپیه را محکوم کرده اند٬ به این تجمع دعوت نشدند. رجب طیب اردوغان این حزب را متهم کرده است که با پ کا کا در ارتباط هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تجمعات در واشنگتن و صربستان در حمایت از اردوغان

انتخابات محلی ترکیه؛ زورآزمایی سیاسی اردوغان با امام‌اوغلو و حزب رفاه نوین

اردوغان بار دیگر با اعلام حمایت از حماس، نتانیاهو را با هیتلر و استالین مقایسه کرد