روسیه محرومیت ورزشکاران پارالمپیک از حضور در بازیهای ریو را ناعادلانه خواند

روسیه محرومیت ورزشکاران پارالمپیک از حضور در بازیهای ریو را ناعادلانه خواند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

روسیه تصمیم کمیته بین المللی پارالمپیک مبنی بر محرومیت کلیه ورزشکاران روس از شرکت در بازیهای پارالمپیک ریو را تصمیمی ناعادلانه دانست که با انگیزه های سیاسی اتخاذ شده…

آگهی

روسیه تصمیم کمیته بین المللی پارالمپیک مبنی بر محرومیت کلیه ورزشکاران روس از شرکت در بازیهای پارالمپیک ریو را تصمیمی ناعادلانه دانست که با انگیزه های سیاسی اتخاذ شده است.

تصمیم کمیته بین المللی پارالمپیک روز یکشنبه و با استناد به گزارش مک لارن اعلام شد.
ریچارد مک لارن، رئیس کمیسیون مستقل تحقیقات «آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ» در گزارش خود از وجود یک «سیستم دوپینگ دولتی» در کشور روسیه خبر داد که ورزشکاران پارالمپیک این کشور را نیز شامل می شده است.

ولادیمیر لوکین، رئیس کمیته پارالمپیک روسیه روز دوشنبه و طی یک نشست خبری اتخاذ چنین تصمیمی را نقض فاحش حقوق بشر نامید و گفت: «۲۷۰ ورزشکار پارالمپیک که از هر دوپینگی مبرا هستند و تا کنون هیچگونه تخلفی انجام نداده اند، تنبیه شده اند. آینده آنها خراب شده است و اکنون می پرسند آیا این تصمیم صحیح است و چرا؟ این باورنکردنی است و من واقعا شوکه شدم.»

واکنش مردم روسیه به این تصمیم متفاوت است.
النا اسمیرنووا از ساکنان مسکو می گوید: «کاملا روشن است چه چیزی اتفاق افتاده است. این کاری سیاسی است و شرم آور است که سیاست با دیگر موضوعاتِ زندگی مثل فرهنگ و ورزش آمیخته می شود. ما کاری نمی توانیم انجام دهیم. شاید تنها کاری که می توان انجام داد این باشد که این المپیک را تحریم کنیم. شاید کار درستی نباشد اما من اینگونه فکر می کنم.»

رئیس کمیته پارالمپیک روسیه تاکید کرد که بر اساس گزارش مک لارن، تنها آزمایش دوپینگ ۳۵ ورزشکار مثبت بوده است درحالیکه اکنون از حضور تمام ۲۷۰ ورزشکار جلوگیری شده است.

قرار است بازیهای پارالمپیک ریو طی روزهای ۷ تا ۱۸ سپتامبر (۱۷ تا ۲۸ شهریور) برگزار شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چین و فروش تجهیزاتی با کاربرد نظامی به روسیه؛ هدف واشنگتن از انتشار عمومی اطلاعات محرمانه چیست؟

نگارش در پشت میله‌های زندان؛ کتاب خاطرات الکسی ناوالنی به زودی منتشر خواهد شد

محدودیت «عجیب» برای هنرمندان در چچن؛ آهنگ‌های خیلی تند و خیلی کند نسازید