بمباران ها و درگیری های نظامی در حلب همچنان ادامه دارد

بمباران ها و درگیری های نظامی در حلب همچنان ادامه دارد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مناطقی از شهر حلب در سوریه روز دوشنبه نیز توسط جنگنده های روسی و دولتی بمباران شد.

آگهی

مناطقی از شهر حلب در سوریه روز دوشنبه نیز توسط جنگنده های روسی و دولتی بمباران شد. به استناد تصاویر منتشر شده از این عملیات و همچنین ویدئوهای انتشار یافته به روی اینترنت، محله ای به نام «المیسر» که در اختیار ائتلاف شبه نظامیان مخالف دولت است، هدف بمباران قرار گرفته است.

همزمان با این بمباران ها که در واکنش به تلاش این ائتلاف برای شکستن محاصرۀ حلب صورت می گیرد، انس العبده رئیس ائتلاف ملی مخالفان بشار اسد در یک کنفرانس خبری در استانبول خواستار حمایت از شبه نظامیان مخالف دولت شد. وی در این سخنان گفت:«آنچه که در حلب اتفاق افتاده شبیه یک معجزه است چرا که جنگجویان ما نه تنها علیه رژیم سوریه می جنگند بلکه با نظامیان حزب الله، ایران و روسیه هم روبرو هستند. اگر جامعۀ بی المللی برای انتقال سیاسی هستند ما بیشتر برای این انتقال آماده هستیم اما این جدیت و آمادگی باید با عمل همراه باشد و تنها نباید به حرف اکتفا کرد.»

نیروهای ائتلاف شبه نظامیان مخالف دولت که در میان آنها گروههای سلفی نظیر جبهۀ النصره که نام خود را به فتح الشام تغییر داده نیز دیده می شود، روز شنبه توانسته اند محاصرۀ نیروهای دولتی در منطقۀ راموسه را بشکنند. جبهۀ النصره شاخۀ القاعده در سوریه محسوب می شود که با داعش نیز بیعت کرده بود.

منابع خبری دولتی در سوریه ضمن تکذیب شکستن این محاصره می گویند توانسته اند نیروهای این ائتلاف را عقب برانند و همچنان کنترل این مناطق را در اختیار دارند.

سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه همزمان روز دوشنبه با بیان اینکه عملیات نظامی این ائتلاف برای شکستن محاصرۀ حلب ادامه دارد اعلام کرد طی روزهای گذشته صدها نفر از جمله اویگورهای ترک تبار که در ادلیب حضور داشته اند برای یاری رساندن به نیروهای این ائتلاف به حلب رفته اند.

به گزارش این سازمان همچنین بیش از ۲۰۰۰ نیروی نظامی سوری، ایرانی، عراقی و حزب الله روز دوشنبه برای تقویت خطوط محاصره از طریق جادۀ «کاستلو» به حلب اعزام شده اند.

حلب که بخش های مهمی از آن در اختیار گروههای مسلح ضد دولتی است از روز هفدهم ژوییه در محاصرۀ ارتش سوریه و نیروهای نظامی متحد دولت است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است

دیده‌بان حقوق بشر سوریه: یک نظامی ایرانی در حمله هوایی اسرائیل به سوریه کشته شد