جودوکار برزیلی؛ از زاغه نشینی تا مدال طلای المپیک

جودوکار برزیلی؛ از زاغه نشینی تا مدال طلای المپیک
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

رافائلا سیلوا، جودوکار برزیلی که اولین مدال طلا را برای کشور میزبان المپیک تابستانی ۲۰۱۶ به ارمغان آورده است، در یکی از زاغه نشینهای فقیر ریو دو ژانیرو در برزیل بدنیا آمده و بزرگ شده…

آگهی

رافائلا سیلوا، جودوکار برزیلی که اولین مدال طلا را برای کشور میزبان المپیک تابستانی ۲۰۱۶ به ارمغان آورده است، در یکی از زاغه نشینهای فقیر ریو دو ژانیرو در برزیل بدنیا آمده و بزرگ شده است. زادگاه او شهرتش را مدیون فیلم «شهر خدا»ست، فیلمی درباره فقر و فلاکت در حومه های ریو دو ژانیرو. اما امروز شهر خدا برای برزیلی ها «شهر طلا»ست.

Rio's own Rafaela Silva wins Brazil's first #gold at #Rio2016! #judopic.twitter.com/fnUbtg5SQl

— NBC Olympics (@NBCOlympics) August 8, 2016

پس از پیروزی رافائلا، ساکنان این منطقه به خیابانها ریختند و گفتند این مدال طلا متعلق به همه آنهاست. این پیروزی می تواند نگاهها را نسبت به این زاغه نشینها تغییر دهد.برای دوستان و همسایگان رافائلا سیلوا و همچنین برای ساکنان این زاغه نشین، موفقیت رافائلا ارزش زیادی دارد زیرا حمایت روحی از مردمی است که به ندرت اخبار خوش درباره آنها شنیده می شود. آثاری از باندهای جرم و جنایت و قاچاق مواد مخدر بر روی در و دیوار این منطقه به چشم می خورد.

So many emotions for Brazil's own Rafaela Silva! #Judo#Rio2016pic.twitter.com/dVAK6zJk2T

— NBC Olympics (@NBCOlympics) August 8, 2016

لویز، پدر رافائلا از پیروزی دخترش احساس غرور می کند. او می گوید: «مردم اینجا خوشحالند چون رافائلا سیلوا از کسی پنهان نکرده که اینجا بزرگ شده است. بعضی ها ریشه هایشان را پنهان می کنند اما او این کار را انجام نداده است. او در محله اعیان نشین “بارا” زندگی نمی کند. رافائلا اینجا زندگی می کند. همیشه می دانستم که او زادگاهش را از یاد نمی برد.»

تاتیان، دوست رافائلا هم سابقا جودوکار بوده و از نظر او ورزش می تواند زندگی جوانان این مناطق را متحول کند. او می گوید: «دیروز پسری به من می گفت که مادرش بارها از او خواسته ورزش جودو را رها کند اما او اینکار را نمی کند چون بدنبال چیز بهتری در زندگی اش است. در جامعه ای که فرصتهای زیادی در آن وجود ندارد و کودکان هم اشتیاقی به درس خواندن ندارند، ورزش می تواند زندگی آدمها را دگرگون کند.»

رافائلا سیلوا پس از ناکامی اش در بازی های المپیک ۲۰۱۲ در لندن، قصد داشت به خاطر توهین های نژاد پرستانه با جودو برای همیشه خداحافظی کند، اما امروز او نه تنها یک قهرمان ملی است، بلکه به مردم “شهر خدا” نشان داده که با وجود فقر و فلاکتی که گریبانشان را گرفته می توانند به رویاهایشان جامه عمل بپوشانند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ضرب طبل‌ها و رقص تن‌ها در کارناوال ۲۰۲۴ ریودوژانیروی برزیل

رقص و آواز مردم برزیل در «روز ملی سامبا»

کرملین ادعای حضور بدل پوتین در انظار عمومی را«حقه اطلاعاتی» خواند