روسیه اوکراین را به بی ثبات کردن کریمه متهم کرد؛ کی يف آن را رد می کند

روسیه اوکراین را به بی ثبات کردن کریمه متهم کرد؛ کی يف آن را رد می کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تنش میان مسکو و کی یف بار دیگر بالا گرفت.

آگهی

تنش میان مسکو و کی یف بار دیگر بالا گرفت. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه مقام های اوکراین را به استفاده از شگردهای تروریستی برای بی ثبات کردن شبه جزیره کریمه متهم کرد. او ادعا کرده که دو نیروی روس این هفته در این شبه جزیره و در درگیری با نیروهای اوکراین کشته شده اند.

ولادیمیر پوتین روز چهارشنبه در این ارتباط گفت: «اطلاعات بدست آمده نگران کننده است. سرویس های ویژه ما بخشی را در وزارت دفاع اوکراین شناسایی کرده اند که سعی داشته وارد قلمرو کریمه شود. در چنین وضعیتی نشست چین بیفایده خواهد بود.»

اشاره پوتین به نشست اوایل ماه سپتامبر در چین است که با حضور رهبران فرانسه، برلین، اوکراین و روسیه درصدد یافتن راه حلی است برای بحران در شرق اوکراین.

این درحالی است که کی یف ادهای مسکو را رد می کند. پترو پروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین از این اتهامات بعنوان بهانه ای یاد کرده که روسیه برای تهدید نظامی بیشتر علیه اوکراین استفاده می کند. به گفته او، روسیه که نتوانسته بر تحریم های بین المللی غلبه کند تلاش دارد تا اوکراین را بی اعتبار کند.

اظهارات پوتین پس از آن مطرح می شود که سرویس های امنیتی روسیه از خنثی کردن حمله ای تروریستی در شبه جزیره کریمه خبر دادند؛ حمله ای که به گفته آنها توسط اوکراین برنامه ریزی شده و زیرساخت های حیاتی کریمه را هدف قرار داده بود.

شبه جزیره کریمه در پی بحران در شرق اوکراین، در سال ۲۰۱۴ و در نتیجه یک همه پرسی از این کشور جدا و به فدراسیون روسیه الحاق شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله اوکراین به سواحل کریمه؛ کی‌یف: دو کشتی و زیرساخت‌های نیروی دریایی روسیه را هدف قرار دادیم

شکنجه «وحشتناک» اسیران جنگی اوکراینی در زندان‌های روسیه؛ کارشناسان سازمان ملل متحد محکوم کردند

روسیه از حمله اوکراین با ۳۸ پهپاد به شبه‌جزیره کریمه خبر داد