گفتگو با فیل مک کینلی، کارگردان اجرای «داستان وست ساید» در جشنواره سالزبورگ

با همکاری
گفتگو با فیل مک کینلی، کارگردان اجرای «داستان وست ساید» در جشنواره سالزبورگ
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

موزیکال «داستان وست ساید» به کارگردانی فیل مک کینلی در جشنواره سالزبورگ اجرا شد.

موزیکال «داستان وست ساید» به کارگردانی فیل مک کینلی در جشنواره سالزبورگ اجرا شد.

فیل مک کینلی، طراح رقص، کارگردان و نویسنده در گفتگویی با یورونیوز تفاوت اپرا و موزیکال را توضیح می دهد: «در اپرا متن را با آواز می خوانید اما در موزیکال هنرمند دیالوگ را به زبان معمولی بیان می کند و حرف می زند و وقتی می خواهد احساس قوی را القا کند، شروع به آواز خواندن می کند. وقتی احساس قوی تری را بخواهد القا کند شروع به رقص می کند. وقتی این کار به انجام می رسد از نو شروع می کند و آواز جدیدی هم می سراید و یک بار دیگر به سوی قله دیگری حرکت می کند از گفتگو به آواز و از آنجا به رقص.»

وی درباره کارکردن با چییلیا بارتولی خواننده متزو سوپرانو و اینکه اینکه پروژه موزیکال «داستان وست ساید» چطور شروع شد، می گوید: «کار در جشنواره سالزبورگ و اجرای اولین موزیکالی که در این جشنواره اجرا شود برای من هراس آور بود اما برای شما داستان این را تعریف می کنم که چطور به اینجا رسیدیم، داستان جالبی است. به مراسم افتتاحیه این جشنواره آمده ام و هنگام نهار چیچیلیا را دیدم و درباره پروژه دیگری صحبت کردیم. به فکر کنسرتی برای او بودیم و از او پرسیدم که “دوست داری چه قطعه ای را اجرا کنی” و گفت “عاشق این هستم که “داستان وست ساید” را اجرا کنم اما تا کنون مدیر هنری پیدا نکردم که بخواهد این کار را اجرا کند” و من گفتم “خب حالا پیدا کردی” و اینطور شد که با هم همکاری کردیم.»

فیل مک کیینلی این اثر را به رهبری ارکستر گوستاو دودامل روی صحنه برده است و می گوید که کار کردن با رهبر ارکستر ونزوئلایی و نوازندگانش برایش لذتبخش بوده است: «میزبان استاد دودامل و ارکسترش بودن فرصت مغتنمی است که کمتر در دنیای موسیقی پیش می آید. نکته فقط این نیست که چهل و پنج موسیقیدان به اینجا آمده اند. به دلیل سابقه شان این چهل و پنج نفر افراد ویژه ای هستند چون در ارکسترهای جوانان تربیت شده اند و وقتی این موسیقی را می نوازند به آن غنا می بخشند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

موزیکال «داستان وست ساید» در جشنواره سالزبورگ

رقابت فینالیست‌های جایزهٔ هربرت فون‌کارایان برای رهبر ارکستر جوان

جایزهٔ هربرت فون‌کارایان برای رهبر ارکسترجوان؛ مرحلهٔ نیمه‌نهایی