بوکوحرام؛ انتشار ویدئوی جدیدی از دختران ربوده شده نیجریه ای

بوکوحرام؛ انتشار ویدئوی جدیدی از دختران ربوده شده نیجریه ای
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

شبه نظامیان بوکوحرام ویدئوی تازه ای از حدود ۵۰ تن از دختران دانش آموز شهر چیبوک نیجریه منتشر کرده است که در آوریل ۲۰۱۴ ربوده شده بودند.

آگهی

شبه نظامیان بوکوحرام ویدئوی تازه ای از حدود ۵۰ تن از دختران دانش آموز شهر چیبوک نیجریه منتشر کرده است که در آوریل ۲۰۱۴ ربوده شده بودند. در این ویدئوی ۱۱ دقیقه ای ادعا شده است که گروهی از این دختران در حملات هوایی نیروهای دولتی کشته و تعدادی زخمی شده اند و حدود ۴۰ نفر از آنها ازدواج کرده اند.

شبه نظامیان بوکوحرام در این ویدئو خواستار آزادی شبه نظامیان این گروه در ازای آزاد کردن این دختران شده اند.

در آوریل ۲۰۱۴ حدود ۲۷۶ دختر دانش آموز از مدرسه شان در چیبوک در شمال شرقی نیجریه توسط بوکوحرام ربوده شدند و چند ماه بعد حدود ۵۷ نفر از آنها از دست این گروه گریختند.

#BokoHaram releases video claiming to show 'kidnapped #Chibok girls' alive https://t.co/nS43UaZYJo via IBTimesUK</a></p>&mdash; Ludovica Iaccino (LudovicaIaccino) 14 August 2016

گروه اسلامگرای بوکوحرام سالهاست در شمال نیجریه با مبارزه ای خشونت بار در صدد پایه گذاری یک حکومت اسلامی و برقرار کردن شریعت اسلام هستند. یک شاخه از این گروه به تازکی به گروه داعش اعلام وفاداری کرده است که نشان از شکاف در این گروه دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا چهار فرد ساکن ایران را به دلیل کمک به گردان‌های الشتر در بحرین تحریم کرد

پلیس و آژانس امنیت داخلی اسرائیل از کشف یک گروه تروریستی مرتبط با حماس در شهر سخنین خبر دادند

ایران همچنان در فهرست سیاه اف‌ای‌تی‌اف باقی ماند