افزایش تنش میان آنکارا و غرب

افزایش تنش میان آنکارا و غرب
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

برخورد دولت ترکیه با مظنونان کودتای نافرجام پانزدهم ژوئیه سبب تنش میان آنکارا و غرب شده است.

آگهی

برخورد دولت ترکیه با مظنونان کودتای نافرجام پانزدهم ژوئیه سبب تنش میان آنکارا و غرب شده است. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه می گوید که تصمیم به برقراری مجدد مجازات اعدام به پارلمان سپرده شده است.

وی همچنین با اشاره به پیمان با اتحادیه اروپا درباره استرداد پناهجویان غیرقانونی به ترکیه گفت: «اروپا از هراس نتیجه بحران انسانی مهاجرت در سوریه به لرزه افتاده است. ملت ما از حدود سه میلیون تن از آنان مراقبت می کند. کشورهای اروپایی نمی توانند از ۳، ۵ یا ۱۰ هزار نفر مراقبت کنند. توازن کشورهای اروپایی بهم خورده است. آنها تقریبا حقوق بشر را به تعلیق درآورده اند.»

از سوی دیگر میشائیل روت، وزیر امور اروپایی دولت آلمان ضمن یادآوری شرایط کنونی ترکیه درخصوص اجرای وعده لغو روادید اتحادیه اروپا برای شهروندان این کشور می گوید: «ترکیه با مسیری بسیار سخت و طولانی رو به رو است. تمامی معیارها باید رعایت شود و در حال حاضر این امر چندان مناسب به نظر نمی رسد ولی می خواهم روشن کنم که ما یک ترکیه اروپایی می خواهیم و به آن نیاز داریم.»

مولود چاوش اغلوو، وزیر امور خارجه ترکیه روز دوشنبه هشدار داد که در صورت حذف نشدن روادید اتحادیه اروپا برای اتباع این کشور، پیمان مبارزه با مهاجرت غیرقانونی یکجانبه لغو می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نخست وزیر ترکیه فتح الله گولن را مسئول کودتا خواند

شمار بازداشت شدگان کودتای ترکیه به شانزده هزار نفر رسید

احتمال قطع مذاکرات درباره عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا