تاکید جان کری بر ضرورت برقراری صلح در سودان جنوبی

تاکید جان کری بر ضرورت برقراری صلح در سودان جنوبی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جان کری، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه و در جریان سفر خود به آفریقا اعلام کرد او و کشورهای این منطقه، خود را برای ارسال سریعتر ۴ هزار نیروی اضافی به سودان جنوبی متعهد کرده…

آگهی

جان کری، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه و در جریان سفر خود به آفریقا اعلام کرد او و کشورهای این منطقه، خود را برای ارسال سریعتر ۴ هزار نیروی اضافی به سودان جنوبی متعهد کرده اند.

این نیروها برای کمک به ۱۲ هزار سرباز حافظ صلحی اعزام می شوند که پیشتر از سوی سازمان ملل متحد به سودان جنوبی فرستاده شده اند.

آقای کری که در کنیا به سر می برد تاکید کرد وظیفه این نیروها، مداخله در درگیری ها نیست بلکه محافظت از غیرنظامیان و حمایت از کسانی است که برای برقراری صلح تلاش می کنند.

با وجود گذشت یکسال از امضای تواقفنامه صلح میان طرفهای درگیر در سودان جنوبی افزایش خشونتها طی یکماه اخیر در جوبا پایتخت آن، بیش از ۳۰۰ کشته بر جای گذاشته و ترس از آغاز دوبارۀ جنگ داخلی را افزایش داده است.

جان کری در جریان یک کنفرانس خبری گفت: «رهبران سودان جنوبی باید به مسئولیت خود عمل کنند. آنها باید منافع شهروندانشان را در اولویت قرار دهند و از اعمال خشونت و انجام اقدامات تحریک آمیز خودداری کنند. زمان آن رسیده است که آشتی و پاسخگویی جایگزین درگیری و فرار از قانون شود.»

او همچنین از کمکهای بشردوستانه جدیدی به سودان جنوبی به ارزش ۱۳۸ میلیون دلار آمریکا خبر داد و تاکید کرد ضروریست رهبران کشور برای اجرای توافقنامه صلح، خود را متعهد کنند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد گفتگوها میان ایالات متحده آمریکا و روسیه در موضوع همکاری نظامی در نبرد علیه داعش در سوریه به پایان خود نزدیک شده است و قرار است گروههای فنی این هفته برای گفتگو درباره جزئیات وارد بحث شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصاویری از نایروبی؛ در روز ورود ابراهیم رئیسی به کنیا ۶ نفر در اعتراضات کشته شدند

جان کری از سمت خود در دولت بایدن کناره‌گیری می‌کند؛ دلایل وزیرخارجه آمریکا در زمان توافق برجام چیست؟

اردن و اسرائيل توافقنامه تبادل انرژی خورشیدی و آب شیرین امضا کردند