بازماندگان زمین لرزه ایتالیا: مثل قیامت بود و همه جا تکان می خورد

بازماندگان زمین لرزه ایتالیا: مثل قیامت بود و همه جا تکان می خورد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

با گذشت زمان و با وجود ادامه عملیات امداد، تعداد کشته شدگان زمین لرزه ۶.

آگهی

با گذشت زمان و با وجود ادامه عملیات امداد، تعداد کشته شدگان زمین لرزه ۶.۲ ریشتری در مرکز ایتالیا در حال افزایش است.
گروهی از نجات یافتگان در روستای ایلیکا در چند کیلومتری شمال شهر آماتریچه در تلاش برای یافتن راهی هستند تا از این منطقه خارج شوند اما تخریب شدن راه ها و عدم دسترسی به وسایل نقلیه سبب شده تا آنها در شهر و در میان آوار گرفتار شوند.

یکی از آنها می گوید: «هیچ کس هنوز نرفته است. نیاز به وسیله نقلیه داریم . آنها منطقه را بسته اند و ما بیرون مانده ایم. بسیاری هنوز زیر آوار هستند.»

دیگری که ساکن شهر رم است و برای تعطیلات به ایلیکا امده نیز می گوید: «مثل قیامت است. مردم کمک می خواهند . نیروهای امداد حدود یکساعت بعد از حادثه در محل حاضر بودند.»

دیگری نیز می گوید: «خیلی ترسناک بود. میزان لرزش بسیار زیاد بود و همه چیز تکان می خورد حتی نمی توانستیم از جایمان بلند شویم. برق نبود. هیچ چیز کار نمی کرد و کسی نبود به داد ما برسد.»

یکی از ساکنان محلی نیز می گوید: «همه جا تاریک بود و برق قطع شده بود. دست همسرم را گرفتم و در تاریکی تلاش کردیم راهی به بیرون پیدا کنیم. زیر پایم آوار را حس می کردم، همه جا پر بود از سنگ و تکه های چوب و خورده شیشه. بیرون آمدن از خانه بسیار سخت بود.»

یکی دیگر از نجات یافتگان نیز می گوید در طول ۶۵ سال عمرش هرگز شاهد چنین زمین لرزه ای نبوده است.
در پی وقوع زمین لرزه در ایتالیا بیش از هزار نفر بی خانمان شده اند. تخریب راه ها و جاده ها در اثر زمین لرزه سبب شده تا امداد رسانی به برخی روستاها بسیار دیر آغاز شود و به کندی پیش رود. ماتئو رنزی، نخست وزیر ایتالیا نیز عازم منطقه شده است تا با مقام های محلی درباره روند امداد رسانی گفت و گو کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنجال در ایتالیا بر سر تعطیلی یک مدرسه برای عید فطر

سالی یک میلیون یورو در حوض ترِوی رم؛ سکه‌هایی که گردشگران در آب‌نماها می‌ریزند کجا می‌رود؟

شکاف بین راست‌های افراطی برای انتخابات اروپا؛ اختلاف‌ها بر سر چیست؟