حضور بلاتر و پلاتینی در دیوان داوری ورزشی

حضور بلاتر و پلاتینی در دیوان داوری ورزشی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سپ بلاتر، رئیس سابق فیفا برای رسیدگی به پرونده اعتراض خود به محرومیت شش ساله اش از فعالیت در هیات مدیره فدراسیون بین المللی فوتبال، روز پنجشنبه در دیوان داوری ورزش (CAS) واقع در لوزان سوئیس حاضر…

آگهی

سپ بلاتر، رئیس سابق فیفا برای رسیدگی به پرونده اعتراض خود به محرومیت شش ساله اش از فعالیت در هیات مدیره فدراسیون بین المللی فوتبال، روز پنجشنبه در دیوان داوری ورزش (CAS) واقع در لوزان سوئیس حاضر شد.

آقای بلاتر ۸۰ ساله که مدت ۱۷ سال مدیریت فیفا را به عهده داشت، به دلیل سوءمدیریت و پرداخت غیرقانونی دو میلیون فرانک سوئیس به میشل پلاتینی، رئیس سابق یوفا (به عنوان حق مشاوره)، از سوی این نهاد به شش سال محرومیت، محکوم شده است.

او روز پنجشنبه بار دیگر با رد این اتهامات تاکید کرد که دادگاه اشتباه می کند. وی گفت: «من از خودم دفاع می کنم و مطمئنم که دیوان داوری ورزش در نهایت خواهد فهمید پولی که به میشل پلاتینی پرداخت شده بدهی ما به او بود و این یک اصل است که اگر به کسی بدهکار هستید بدهی را باید پس دهید.»

هر دوی آنها در ابتدا به هشت سال محرومیت از فعالیتهای ورزشی محکوم شده بودند اما پس از درخواست تجدید نظر، محرومیت میشل پلاتینی به چهار سال و محرومیت سپ بلاتر به شش سال کاهش یافت.

مشخص نیست که دیوان داوری ورزش تصمیم نهایی خود درباره پرونده آقای بلاتر را چه زمانی اعلام خواهد کرد.

آقای بلاتر در دوم ژوئن سال ۲۰۱۵ میلادی و پس از انتشار پرونده رسوایی های مالی مدیران ارشد فیفا، از سمت خود کناره گیری کرد.

در جریان این رسوایی مالی، تعدادی از اعضای کمیته اجرایی فیفا بازداشت شدند.

کشور سوئیس نیز به سهم خود تحقیقاتی قضایی درباره چگونگی اعطای میزبانی جام جهانی سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ به کشورهای روسیه و قطر را آغاز کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اتهام فساد در فیفا؛ بلاتر و پلاتینی تبرئه شدند

پرونده فساد فیفا؛ پلاتینی توسط دادستانی سوئیس به عنوان مظنون بازجویی می‌شود

چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴؛ دلارهای نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟