وزیر نفت ایران بازداشت یک شهروند یونانی در پرونده «نفت‌کش گم شده» را تایید کرد

وزیر نفت ایران بازداشت یک شهروند یونانی در پرونده «نفت‌کش گم شده» را تایید کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران، روز جمعه در یک نشست مطبوعاتی، خبر بازداشت یک واسطه یونانی در پرونده موسوم به «نفت‌کش گمشده» را تایید کرد.

به گزارش ایرنا آقای زنگنه در این مورد گفت: «این ماجرا در نتیجه تحریم بوده است؛ یک فرد یونانی قرار بود نفت کش هایی را برای ما و به نام خودش خریداری کند. این شخص پول ها را تحویل گرفته اما مشکلاتی در تحویل تعدادی از نفت کش ها بروز کرده اما وی پول ما را هم پس نداده است.» وزیر نفت ایران افزود: «خوشبختانه با ترفندهایی به تازگی این شخص به ایران آورده و بازداشت شده است.»

به نظر می‌رسد فرد مورد اشاره آقای زنگنه دیمیتریس کامبیس، بازرگان یونانی باشد که نام وی و شرکت تحت مدیریتش در دوره تحریم‌های بین‌المللی علیه برنامه هسته‌ای ایران، به دلیل همکاری اقتصادی با جمهوری اسلامی، در لیست سیاه وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته بود.

maritimeupdate: Tanker investor targeted again: GREEK businessman Dimitris Cambis has onc… http://t.co/ytMMIhfJFH -maritimeupdates.com

— Maritime News (@maritimeupdate) May 10, 2013

محمود اسلامیان، رئیس صندوق بازنشستگی ایران سه روز پیش و در یک نشست مطبوعاتی برای نخستین بار، خبر بازداشت این واسطه یونانی را به دلیل بدهی ٢٨‌ میلیون دلاری به شرکت نفت اعلام کرد. آقای اسلامیان گفته بود که این فرد سه هفته پیش و به دستور دادستانی تهران بازداشت شده است. روزنامه دولتی ایران اتهام این فرد را « اختلاس ۱۰۰ میلیون دلار از فروش سه تانکر نفت و قاچاق نفت» اعلام کرده است.

مقام‌های دولتی و رسانه‌های یونان هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد

مسیح علی‌نژاد در گفتگو با یورونیوز: ایران بدون جمهوری اسلامی به نفع بقیه جهان خواهد بود