توصیف زمین لرزه ایتالیا از زبان یکی از ساکن دهکده ایلیکا

توصیف زمین لرزه ایتالیا از زبان یکی از ساکن دهکده ایلیکا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دهکده ایلیکا یکی از ۱۷ دهکده کوچک در منطقه اکوومولی است که در مرکز زمین لرزه روز چهارشنبه ایتالیا قرار داشت.

آگهی

دهکده ایلیکا یکی از ۱۷ دهکده کوچک در منطقه اکوومولی است که در مرکز زمین لرزه روز چهارشنبه ایتالیا قرار داشت. دهکده ای که اغلب ساکنان آن و دهکده های پیرامون آن زمستان ها برای کار به رم و به شهرهای بزرگ می روند و تابستان ها باز می گردند.

امروزه تنها سه خانواده متشکل از ۱۵ نفر در روستای ایلیکا ساکنند. ساندرا یکی از آنهاست. ساندرا به همراه خبرنگار ما گشتی در مزرعه و پیرامون خانه خود می زند و زمین لرزه و تاثیر آن بر زندگی خود و خانواده اش را اینگونه توصیف می کند.

«این خودرویی است که آماده اش کرده ایم و از دیشب در آن می خوابیم.

نمی توانیم مزرعه و خانه خود را ترک کنیم. گاوها باید دوشیده شوند، خوک ها و گوساله ها محتاج مراقبتند. محل زندگی ما اینجاست و اینجا هم باید بمانیم.

بیشترین آسیب در مزرعه به خانه رسید، در اولین زمین لرزه پرقدرت دید. اما خوشبختانه چارچوب خانه فرونریخت و خانه ویران نشد.

این پنجره اطاقی است که در آن می خوابیدم. برای فهم شدت زمین لرزه همین قدر بگویم که در زمین لرزه که همانند انفجاری بود پنجره خرد شد و به زمین فرو ریخت. ما شش نفر بودیم. همه فریادکنان بیرون دویدیم. شوهرم بدنبال پسرش می گشت. همه پسرهای دهکده بیرون بودند. همه آنجا بودند برای روز آخر تابستان. پسر من به همراه پسرهای دیگر برای تصمیم گیری در خصوص سفر به فیومیچینوی رم و سپس پرواز به لیسبون برای گذراندن یک هفته تعطیلات دور هم جمع شده بودند…آنها خوش شانس بودند.

آنجا خانه ای است که کاسا ورده می نامیدیم، خانه ای پرتعداد بود، چهار برادر آنجا باهم زندگی می کردند. همه آنها فریاد می کشیدند. دو نفر از آنها جانشان را از دست دادند.

به این کمد نگاه کنید. جابجا شده است. در حقیقت این دیوار است که پس رفته است. گوئی بمبی منفجر شد و صدای فروریختن آوار را می شنیدیم و بالاخره آخرین صدای بنگ! ماندن در اینجا خطرناک است.

اینجا جایی است که شوهرم گاوها را می دوشد، کاری که نمی توان تعطیلش کرد. هر صبح و شب و فارغ از هر مشکل باید انجام شود. حال بیایید چیزی زیباتر به شما نشان دهم، این گوساله دیروز متولد شد. زمین لرزه نامیدمش. در هر صورت و فارغ از هر مرگ و ویرانی زندگی همیشه جریان دارد و گریزناپذیر است. از دل هر اتفاق بد همیشه چیزی زیبا بیرون می آید. شاید هر چقدر پیش پا افتاده اما زندگی را باید همانگونه که هست بپذیریم.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دولت ایتالیا ۵۰ میلیون یورو به بازسازی مناطق زلزله زده اختصاص داد

ایتالیا؛ تصاویری از شهر آماتریچه قبل و بعد از زلزله

گاهشمار زمین لرزه های مرگبار در ایتالیا