آخرین فرصت دفاع روسف در سنای برزیل

آخرین فرصت دفاع روسف در سنای برزیل
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دیلما روسف، رییس جمهور موقتا برکنار شده برزیل قرار است تا ساعاتی دیگر (دوشنبه ۲ بعدازظهر به وقت اروپای مرکزی) برای ادای شهادت در سنای این کشور حاضر شود و به پرسشهای مربوطه پاسخ…

آگهی

دیلما روسف، رییس جمهور موقتا برکنار شده برزیل قرار است تا ساعاتی دیگر (دوشنبه ۲ بعدازظهر به وقت اروپای مرکزی) برای ادای شهادت در سنای این کشور حاضر شود و به پرسشهای مربوطه پاسخ دهد.

سنای برزیل در ماه مه خانم روسف را استیضاح و او را به اتهام نقض مقررات مالی به مدت ۱۸۰ روز معلق کرد تا در اسرع وقت در باره ادامه ریاست جمهوری او تصمیم گرفته شود.

جو حاکم بر سنای برزیل و سخنان نمایندگان موافق و مخالف دیلما روسف نشان می دهد که شانس این رییس جمهوری چپگرای برزیل برای ادامه دور دوم ریاست جمهوری بسیار اندک است.

برای عزل قطعی دیلما روسف، رای دست کم ۵۴ سناتور لازم است و به گفته میشل تمر، رییس جمهوری موقت، موافقان بیش از ۶۰ امضا دارند.

یکی از شهروندان برزیلی می گوید: «در حال حاضر روسف دیگر شانسی ندارد. به نظر من فقط یک امضا زیر حکم برکناری مانده و بعد تمر رسما رییس جمهور خواهد شد.»

و یک شهروند دیگر اضافه می کند: «امیدوارم شاهد تغییرات اقتصادی در برزیل باشیم. رکود اقتصادی سالهای گذشته به کسب و کار من خیلی لطمه زده و امیدوارم که دولت جدید بتواند وضعیت اقتصادی را بهبود بدهد.»

قرار است همزمان با حضور خانم روسف در سنا که گفته می شود با همراهی لولا داسیلوا، رییس جمهور پیشین خواهد بود، جمعی از طرفداران چپگرای او در خیابانهای برازیلیا تجمع کنند.

نظرسنجی های اخیر حکایت از این دارند که خانم روسف تنها حمایت ۱۸ سناتور را با خود دارد. بازگشت او به کاخ ریاست جمهوری نیازمند دست کم ۲۸ امضاست. رای قطعی طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«پنهان شدن» بولسونارو در سفارت مجارستان باعث احضار سفیر از سوی مقامات برزیل شد

کارناوال رقص سامبا در ریو دوژانیروی برزیل، فوریه ۲۰۲۴

ضرب طبل‌ها و رقص تن‌ها در کارناوال ۲۰۲۴ ریودوژانیروی برزیل