اولاند: حمله ترکیه به مبارزان کُرد سوریه باعث پیچیدگی بحران و آتش افروزی است

اولاند: حمله ترکیه به مبارزان کُرد سوریه باعث پیچیدگی بحران و آتش افروزی است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه در نشست سالانه سفرای این کشور در پاریس، امنیت در اروپا و جهان را مرتبط با جنگ و ناآرامی ها و بحران های موجود خصوصا در خاورمیانه دانست و طرفین درگیر را به پای میز مذا

آگهی

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه در نشست سالانه سفرای این کشور در پاریس، امنیت در اروپا و جهان را مرتبط با جنگ و ناآرامی ها و بحران های موجود خصوصا در خاورمیانه دانست و طرفین درگیر را به پای میز مذاکره و صلح فرا خواند.

وی گفت:«اگر به بحران های مرتبط با تروریسم پرداخته نشود، روندی که امروز حاکم است، هیچ طرف درگیر در جنگ علیه تروریسم، پیروز میدان نبرد نخواهد بود. از همین رو وقت آن است تا خونریزی ها متوقف شود و فرانسه خواستار پایان یافتن فوری جنگ است.»

آقای اولاند همچنین با بیان این که به نگرانی های ترکیه در حفاظت از مرزهایش و مبارزه با داعش آگاه است گفت که مداخله نظامی آنکارا در شمال سوریه «دخالتی متناقض» است و حمله به مبارزان کُرد در خاک سوریه به پیچیدگی، آتش افروزی و شدت گرفتن جنگ در سوریۀ ویران دامن می زند.

فرانسوا اولاند همچنین با انتقاد از حامیان بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، که به گفته آقای اولاند راه حل پایان دادن به بحران سوریه را در راه حلی نظامی می ببینند گفت که تنها راه حل، راه حلی سیاسی است.

فرانسوا اولاند تاکید کرد که «ضرورت و فوریت آنی پایان دادن به جنگ، مذاکره و گفتگو است.»

رئیس جمهوری فرانسه همچنین نسبت به ناآرامی در اوکراین هشدار داد و گفت که تنش در مرزهای شرقی اوکراین در ماه های اخیر شدت گرفته است و احتمال دارد که شرایط بدتر نیز بشود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ویدئو؛ بیست و نهمین دوره رویداد اعتراضی «هرم کفش» در پاریس برگزار شد

دونالد توسک: اروپا وارد دوران پیش از جنگ شده است

رسیدن به کلاس یک جهانی تا ۲۰۲۷؛ مقام نظامی آمریکا: ارتش چین در حال چینش لازم برای حمله به تایوان است