فناوری تلفن هوشمند در«آی اف ای»، بزرگترین نمایشگاه کالاهای الکترونیک اروپا

فناوری تلفن هوشمند در«آی اف ای»، بزرگترین نمایشگاه کالاهای الکترونیک اروپا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نمایشگاه فناوری «آی اف ای» ( IFA) بزرگترین بازار – نمایشگاه کالاهای مصرفی الکترونیک در اروپا است.

آگهی

نمایشگاه فناوری «آی اف ای» ( IFA) بزرگترین بازار – نمایشگاه کالاهای مصرفی الکترونیک در اروپا است. این رویداد با حضور ۱۶۰۰ شرکت تولید کننده از دوم سپتامبر، ۱۲ شهریور در برلین شروع می شود و بنا به پیش بینی ها ۲۴۰ هزار بازدید کننده را جلب خواهد کرد.

امسال هم غول های تولید کننده تلفن هوشمند محصولات جدید خود را در نمایشگاه عرضه می کنند. به غیر از پیشرفت صفحه نمایش، دوربین و پردازشگر، باید منتظر چه نوآوری هایی باشیم؟

امیر تامانای، سردبیر وبسایت اخبار فناوری می گوید: «به حداکثر نوآوری رسیده ایم. ضرورت ساختن فناوری جدید حس نمی شود. در مورد پرقدرت کردن تلفن همراه ضرورتی نیست. زیرا هر گیمی را می توانیم با همه تلفن های همراه بازی کنیم. واقعیت مجازی، فناوری دیگری است؛ شاید افزودن قدرت آن جالب باشد که کار سختی نیست. صفحه نمایش ها می تواند بزرگتر و وضوح بیشتر داشته باشند. البته باید بدانیم حتی وضوح هم از یک حد بالاتر نمی رود.»

بازار تلفن هوشمند با قیمت متوسط در سال های اخیر پررونق تر شده است. تولید کنندگان چینی سازنده این محصولات مانند هوآوی بازیگران شناخته شده مانند سامسونگ را تهدید می کنند. این کارشناس در ادامه می گوید: «از یک طرف می توان گفت که بازار تثبیت شده و هر کس تلفن هوشمند مورد نظر و مطلوبش را دارد. در نتیجه دلیلی برای نوآوری در این فناوری احساس نمی شود. از طرف دیگر سازندگان هم همه نوآوری های ممکن این صنعت و تولید محصول جدید را نمی دانند. تلفن های نسبتا ارزان اکنون با قابلیت و کیفیت مطلوب و متنوع ساخته می شوند که به نفع مصرف کننده ولی به ضرر نوآوری است. در نتیجه ضرورتی برای تولید ابزارهای خیلی پیشرفته وجود ندارد.»

بنا به آمار موسسات کارشناسی فروش تلفن هوشمند سال ۲۰۱۶ کاهش خواهد داشت. ولی با غلبه تلفن همراه بر همه جنبه های زندگی ما و حتی محصولاتی که با این ابزار ها کنترل می شوند مانند خودرو، یخچال و غیره به نظر می رسد نبض نوآوری در این حوزه می تپد. شو اون کوک، مدیر وبسایت فناوری اندروید می گوید: «تلفن همراه مغز آینده است. کنترل پهباد، دیدن فیلم واقعیت مجازی، بازی های واقعیت مجازی با تلفن همراه ممکن است. اکوسیستم اطراف تلفن هوشمند و همه ابزار های متصل به آن مهم می شوند. مانند ساعت های هوشمند با اینکه هنوز همه گیر نشده است ولی بزودی این ارتباط ها بیشتر و گسترده تر می شود.»

با این حال به گفته کارشناسان، نوآوری قابل توقف نیست و یقینا شاهد گام های کوچک پیشرفت خواهیم بود. امیر تامانای افزود: «فکر می کنم بهینه سازی که در آینده می توانیم به آن امیدوار باشیم، بهبود عمر باتری و احتمالا دوربین و حسگرهای صفحه نمایش است. در حقیقت افزایش بازدهی در استفاده از سخت افزار و امکانات تلفن هوشمند است.»

در آستانه این رویداد، معرفی محصولات تازه از ۳۱ اوت، دهم شهریور شروع می شود. بازار- نمایشگاه «آی اف ای» (IFA ) از دوم تا هفتم سپتامبر/۱۲ تا ۱۷ شهریور در برلین در جریان است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فناوری‌های تازه هواوی در خدمت دیجیتالی‌کردن شرکت‌های کوچک و متوسط

نسل تازهٔ تجهیزات خودرو؛ شیشهٔ لمسی با قابلیت دودی‌شدن و تبدیل به پردهٔ سینما

دیدگاه‌های تازه و مقالات علمی دربارهٔ جوّ مریخ؛ حاصل طرح فضایی امارات