مصائب اقتصادی برزیل پس از دیلما روسف

مصائب اقتصادی برزیل پس از دیلما روسف
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

اعلام جرم علیه دیلما روسف، نشانی از آغاز دورانی تازه در برزیل در پی پایان ۱۳ سال حاکمیت حزب چپ گرای کارگران است.

آگهی

اعلام جرم علیه دیلما روسف، نشانی از آغاز دورانی تازه در برزیل در پی پایان ۱۳ سال حاکمیت حزب چپ گرای کارگران است. پیامد این اتفاق برای برزیل، اقتصاد و مردمش چیست؟ این پرسش را دیمون امبلینگ، خبرنگار یورونیوز با کارلوس کاردناس، کارشناس سازمان اقتصادی «آی اچ اس گلوبال اینسایت» در میان گذاشته است.

یورونیوز: رای سنا بی تردید شگفت آور نبود. فکر می کنید تا چه حد به عنوان یک نقطه عطف برای برزیل محسوب می شود؟

اکنون یک فصل به پایان رسیده است. این رای دوره تردید را درباره اینکه چه کسی رهبری کشور را به دست می گیرد به پایان رساند. اولویت دیگر برای رئیس جمهوری میشل تمر، نه فقط اتحاد مجدد کشور بلکه اتحاد دوباره تمامی احزاب سیاسی خواهد بود که بخشی از کنگره برزیل هستند. همچنین چالش اصلی نیز اقتصاد خواهد بود.

او نبرد بسیار سختی را پیش رو دارد. پس رفت اقتصادی امسال ۳ درصد تولید ناخالص داخلی بوده و کسری مالی، معادل ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی هم در حال افزایش است. تورم بالا است و بی کاری هم از کنترل خارج است. این چالشی بسیار سخت است که او اکنون و طی سال های آتی با آن مواجه است.

یورونیوز: بنابراین آشفتگی هنوز به پایان نرسیده است؟

نه. تمر سیاستمداری هوادار فعالیت اقتصادی است و وعده های زیادی به بخش خصوصی داده است. چیزهایی گفته که بخش خصوصی دوست دارد بشنود، مثل خصوصی سازی و اصلاحات ساختاری ولی ما اعتقاد داریم که او زمان کوتاهی دارد و برای او بسیار سخت خواهد بود که مدیریت کرده و تائید برای اصلاحات کلیدی که وعده داده را کسب کند؛ به ویژه حقوق بازنشستگی، اصلاحات کار و کم و بیش راهبردی کوتاه مدت که او تعقیب خواهد کرد تا برخی از دارایی های دولت را خصوصی کند؛ حتی همین هم با مخالفت زیادی از سوی اتحادیه های قدرتمند کارگری در برزیل رو به رو می شود.

او با اکنون و پس از این اعلام جرم با تکانه ای رو به رو می شود ولی بلافاصله در اکتبر ما انتخابات شهرداری ها را خواهیم داشت. هیچ حزب سیاسی با مخالفت با تدابیری که نزد مردم خواهان ندارد مثل برنامه های ریاضتی، تلاش نخواهد کرد تا رای کسب کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیس برزیل منزل مسکونی رئیس جمهوری سابق را به ظن جعل گواهی‌های واکسن کرونا تفتیش کرد

ماجرای بولسونارو و جواهرات اهدایی عربستان؛ رئیس جمهور پیشین برزیل هرگونه اقدام «غیرقانونی»را منکر شد

حامیان رئیس جمهوری برزیل: زندان عزم لولا را برای مبارزه با فقر تقویت کرد