شمارش معکوس برای رای سنای برزیل در مورد دیلما روسف

شمارش معکوس برای رای سنای برزیل در مورد دیلما روسف
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سنای برزیل تا ساعاتی دیگر تکلیف دیلما روسف، رییس جمهور معلق شده این کشور را مشخص خواهد کرد.

آگهی

سنای برزیل تا ساعاتی دیگر تکلیف دیلما روسف، رییس جمهور معلق شده این کشور را مشخص خواهد کرد. تعداد زیادی از هواداران خانم روسف سه شنبه شب در سائوپائولو دست به تظاهرات زدند و ضمن درگیری با پلیس ضد شورش نسبت به استیضاحی که نتیجه آن «از پیش مشخص است»، اعتراض کردند.

یکی از آنها هدف خود را از شرکت در این تظاهرات مبارزه برای احقاق حقوق شهروندی خود می داند. جولیانا دِاولیویرا گفت: «هدف ما تغییردادن رای سناتورها نیست برای اینکه بر این باوریم که آنها از قبل سر این مسئله معامله خود را کرده اند. ما اینجا هستیم تا نشان دهیم که تا آخر ایستاده ایم و برای رسیدن به هر یک از حقوقی که آنها سعی در گرفتن آن از ما دارند، مبارزه خواهیم کرد. از تلاش دست بر نخواهیم داشت و تا هر زمان هم که لازم باشد در خیابان می مانیم.»

رییس جمهور معلق شده برزیل روز دوشنبه در آخرین فرصت دفاع در صحن سنا، با تکذیب اتهامات وارده، تنها هدف استیضاح خود را حمایت از منافع گروهی خاص دانست. او متهم است با تخطی از قوانین بودجه و همچنین مخفی نگه داشتن کسری بودجه، کشور را دچار بحران اقتصادی و سیاسی کرده است.

میشل تمر، معاون خانم روسف در ماه مه و در پی تعلیق موقت وی قدرت را در دست گرفت و به احتمال بسیار زیاد رسما رییس جمهور برزیل خواهد شد تا پس ازقریب ۱۳ سال قدرت از دست چپها خارج شود. او وعده کرده چهارشنبه شب به وقت محلی خطاب به ملت برزیل سخنانی ایراد کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جلسۀ استماع دیلما روسف، رئیس جمهوری معلق شدۀ برزیل برگزار شد

دیلما روسف در سنا: هیچ عملی خلاف قانون نکرده ام، منصف باشید

پلیس برزیل منزل مسکونی رئیس جمهوری سابق را به ظن جعل گواهی‌های واکسن کرونا تفتیش کرد