جستجو برای یافتن حیات در ستاره ای با فاصله ۹۴ سال نوری از زمین

جستجو برای یافتن حیات در ستاره ای با فاصله ۹۴ سال نوری از زمین
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

با آنکه ستاره شناسان تقریبا اطمینان دارند که نشانه های یافت شده از سوی تلسکوپ رادیویی روسیه نمی تواند نشانه حیات فرازمینی باشد با این حال اخترشناسان کالیفرنیایی همراه با محققان روس به بررسی و رصد این

آگهی

با آنکه ستاره شناسان تقریبا اطمینان دارند که نشانه های یافت شده از سوی تلسکوپ رادیویی روسیه نمی تواند نشانه حیات فرازمینی باشد با این حال اخترشناسان کالیفرنیایی همراه با محققان روس به بررسی و رصد این نشانه های غیرمعمول دریافت شده تا اطمینان کامل ادامه می دهند.

سال گذشته گروهی از ستاره شناسان روس اعلام کردند نشانه هایی غیرمعمول توسط تلکسوپ رادیویی متعلق به این کشور در پایگاه فضایی قفقاز یافته اند. این سیگنال ها از ستاره ای دریافت شده که در فاصله ۹۴ سال نوری از زمین قرار دارد.

ست شوستاک از اخترشناسان ارشد این پروژه می گوید: «دریافت سیگنال چیز عجیبی نیست اما این یکی توسط اخترشناسان روس یافته شده که بسیار شناخته شده هستند. آنها این سیگنال را در مسیر یک سیستم ستاره ای پیدا کرده اند که در مورد احتمال وجود حیات در آن بسیار شناخته شده است. بنابراین کاملا واضح است که ما چنین نشانه ای را پیگیری خواهیم کرد.»

آقای شوستاک همچنین می افزاید: «باید بگویم که ما از این امواج بسیار وسیع چیزی که گمان می شد را دریافت نکردیم. ممکن است که تنها یک موجود فرازمینی بوده باشد که چندی بعد رفته است، کسی چه می داند؟ یا من فکر می کنم بیشتر ممکن است که تنها جسمی خارجی همچون هواپیماهای رادار گریز بوده که درست زمانی که تلسوپ رادیویی در حال بررسی این بخش از آسمان بوده از مقابل آنتنهای ردیاب آن عبور کرده است.»

یکی از دلایل غیرمعمول بودن سیگنال دریافتی این است ستاره ای که نشانه ها از آن دریافت شده از نظر ترکیب عناصر موجود و دما کاملا شبیه به خورشید است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش مسئولان به تحصن حامیان فلسطینی‌ها در دانشگاه‌های آمریکا؛ دانشجویان چه می‌خواهند؟

همه چیز درباره بسته کمک‌های ۹۵ میلیارد دلاری سنای آمریکا؛ سهم اسرائيل و اوکراین چقدر خواهد بود؟

بیش از ۱۳۰ نفر در تحصن حمایت از غزه در محوطه دانشگاه نیویورک دستگیر شدند