سوریه؛ امید برای رسیدن به یک ابتکار سیاسی در هفته آینده

سوریه؛ امید برای رسیدن به یک ابتکار سیاسی در هفته آینده
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پس از آنکه در چند روز گذشته کنترل چند شهر استراتژیک استان حما در سوریه به دست شورشیان وابسته به گروه القصا افتاد، مناطق تحت محاصره شورشیان، روز پنجشنبه زیر آتش نیروهای دولت قرار…

آگهی

پس از آنکه در چند روز گذشته کنترل چند شهر استراتژیک استان حما در سوریه به دست شورشیان وابسته به گروه القصا افتاد، مناطق تحت محاصره شورشیان، روز پنجشنبه زیر آتش نیروهای دولت قرار گرفت.

مشاور ویژه سازمان ملل در امور سوریه اظهار امیدواری کرده که در ماه سپتامبر به راه حل مناسبی برای حل بحران سوریه دست یابند.

استفان دی میستورا، فرستاده دبیر کل سازمان ملل درسوریه در نشست خبری در ژنو گفت: «نشانه هایی بوده که باید دیده باشید؛ اراده ای برای رسیدن به یک ابتکار سیاسی روشن در هفته آینده و پیش از نشست عمومی سازمان ملل. اکنون زمان مناسبی برای این موضوع است زیرا نشست جدی بعدی بیست و یکم سپتامبر خواهد بود و با اولویت سوریه.» ایالات متحده و روسیه نیز طی هفته گذشته برای برقراری آتش بس در سوریه پای میز مذاکره رفتند. گرچه در این مذاکرات پبشرفتهایی بدست آمده اما هنوز توافقی حاصل نشده است.

فرستاده سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه در صحبتهای روز پنجشنبه خود گفت که گفتگو میان واسطه های کلیدی درگیریها در سوریه، یعنی ایالات متحده و روسیه در سطح نظامی، امنیتی و دیپلماتیک تا جمعه یا شنبه ادامه خواهد یافت. و در صورت توافق مذاکره کنندگان و دستیابی به آتش بس میتوان به حلب وارد شد.

نهادهای حقوق بشری در تلاش هستند تا کمک های اولیه به غیر نظامیان را ادامه دهند. برقراری آتش بس های موقت در هفته های گذشته برای خروج غیر نظامیان از شهرهای تحت بمباران هوایی روسیه و ارتش سوریه در شهرهای مختلف از نگرانی این سازمانها در مورد وضعیت حقوق بشر برطرف نکرده است و معتقدند که دولت سوریه پاسخی به درخواستهای آنان در رساندن کمکهای بشردوستانه ارائه نداده است.

تصرف شهرها توسط شورشیان باعث شده که در پنج سال گذشته دولت سوریه مناطق تحت تصرف را محاصره و بمباران کند که تعداد زیادی از غیر نظامیان در آنش دو طرف محاصره و قربانی شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشته شدن فرمانده ارشد سپاه در حمله هوایی به ساختمانی در کنار سفارت ایران در دمشق

انفجار مرگبار در منطقه تحت کنترل طرفداران ترکیه؛ خودروی بمب‌گذاری شده در بازاری در شمال سوریه ترکید

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد