ترامپ در سفر خود به مکزیک به ساخت دیوار مرزی تاکید کرد

ترامپ در سفر خود به مکزیک به ساخت دیوار مرزی تاکید کرد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان در جریان سفر خود به مکزیک و پس از دیدار یکساعتۀ خود با رئیس جمهوری این کشور، از طرح احداث دیوار میان مرز مکزیک و آمریکا در صورت ریاست جمهوری دفاع…

آگهی

دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان در جریان سفر خود به مکزیک و پس از دیدار یکساعتۀ خود با رئیس جمهوری این کشور، از طرح احداث دیوار میان مرز مکزیک و آمریکا در صورت ریاست جمهوری دفاع کرد.

وی که به دعوت دولت مکزیک به این کشور سفر کرده بود، بدون تکرار سخن خود مبنی بر پرداخت هزینۀ احداث این دیوار توسط خود مکزیکی ها، این حصار را برای امنیت هر دو کشور ضروری دانست.

نامزد جمهوریخواهان در این باره گفت: «ما به حق هر کشوری را مبنی بر ساخت یک مانع فیزیکی یا دیوار در مرزها احترام می گذاریم. این موانع می تواند به متوقف کردن عبور غیرقانونی افراد، مواد مخدر و سلاح کمک کند. همکاری برای رسیدن به این هدف مشترک برای همۀ شهروندان مهم است.»

انریکه پنانیتو، رئیس جمهوری مکزیک که علاوه بر نامزد جمهوریخواهان، از هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات نیز برای سفر به این کشور دعوت کرده است در این کنفرانس مشترک بر لزوم همکاری دو کشور برای داشتن مرزهای امن تاکید کرد. به گفتۀ وی، مهاجرت غیررسمی و غیرقانونی مکزیکی ها به سوی آمریکا تا ۱۰ سال پیش در بالاترین سطح خود بود اما از آنزمان تاکنون به شکل ثابتی درآمده و به مرور منفی خواهد شد.

دونالد ترامپ در جریان سخنرانی های انتخاباتی خود بارها گفته است که مکزیکی ها با خودشان مواد مخدر و جنایت به آمریکا وارد می کنند و به هر قیمتی با پول مکزیکی ها یک دیوار را در مرز دو کشور خواهد ساخت.

I have accepted the invitation of President Enrique Pena Nieto, of Mexico, and look very much forward to meeting him tomorrow.

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) 31 août 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سناتور صریح اللهجه و دوچرخه‌سوار در مکزیک به عنوان نامزد مخالفان دولت انتخاب شد

انتخابات هند؛ بزرگترین رای گیری جهان تحت تدابیر امنیتی آغاز شد

چرا حیات سیاسی نتانیاهو به جنگ غزه و حتی گسترش آن در منطقه گره خورده است؟