دولت ایرلند از تصمیم کمیسیون اروپا در محکومیت شرکت اپل فرجام خواهی می کند

دولت ایرلند از تصمیم کمیسیون اروپا در محکومیت شرکت اپل فرجام خواهی می کند
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

محکومیت شرکت اپل از سوی کمیسیون اروپا به پرداخت ۱۳ میلیارد یورو به دلیل بهره گیری از ساز و کارهای مالیاتی ایرلند که مغایر قوانین رقابت آزاد ارزیابی شده، واکنش دولت این کشور را درپی داشته…

آگهی

محکومیت شرکت اپل از سوی کمیسیون اروپا به پرداخت ۱۳ میلیارد یورو به دلیل بهره گیری از ساز و کارهای مالیاتی ایرلند که مغایر قوانین رقابت آزاد ارزیابی شده، واکنش دولت این کشور را درپی داشته است.

دولت ایرلند روز جمعه اعلام کرد از تصمیم کمیسیون اروپا نزد مراجع ذیصلاح تجدیدنظر خواهی می کند. این موضوع چهارشنبه آینده برای تایید به پارلمان این کشور می رود.

دولت ایرلند اعتقاد دارد کمیسیون اروپا سیاست این کشور مبنی بر تعیین مالیات کم برای شرکتها به منظور اشتغالزایی را زیر سئوال برده است.

سیمون هریس، وزیر بهداشت ایرلند و عضو حزب «فینه گیل» گفت: «ایرلندی ها طرفدار اتحادیه اروپا هستند. اما فکر نمی کنم دید خوبی نسبت به بوروکراتهای غیرمنتخب اروپایی داشته باشند که به ما نحوه اداره امور اقتصادی را دیکته می کنند.»

از سوی دیگر نمایندگان مستقل پارلمان ایرلند موضوع کنترل و بررسی وضعیت مالیاتی شرکتهای بزرگ چندملیتی را مطرح کرده اند. جان هالیگان از جمله این نمایندگان است. وی گفت: «شاید اپل باید این رقم را می پرداخت. اما من به روشنی به این موضوع اشاره کردم که نباید به خاطر این پرونده تشویش در دولت ایجاد شود. مشکلات مهمتری از جمله بودجه و برکسیت وجود دارد. برای اولین بار در تاریخ ایرلند وضعیت مالیاتی شرکتهای چندملیتی مورد بررسی قرار گرفته تا مشخص شود آیا مشارکت مالیاتی آنها درست بوده یا خیر.»

نرخ مالیات بر درآمد شرکتها در ایرلند ۱۲.۵ درصد است که یکی از کمترین نرخها در اروپا محسوب می شود. کمیسیون اروپا ادعا کرده مالیات بر درآمد اپل در سال ۲۰۱۴ میلادی حتی کمتر از ۱ درصد بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نرخ تورم در حوزه پولی یورو «به‌طور غیرمنتظره» کاهش یافت

چرا شمار زنان شاغل و جویای کار در اروپا بیش از آمریکای شمالی است؟

رشد ۳۵ درصدی صادرات طی یک دهه؛ شکلاتی‌ترین کشور‌های اتحادیه اروپا کدامند؟