نشست گروه ۲۰ در چین فرصتی برای بهبود مناسبات آلمان و ترکیه

نشست گروه ۲۰ در چین فرصتی برای بهبود مناسبات آلمان و ترکیه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در حاشیه نشست گروه ۲۰ در هانگ جوی چین با یکدیگر دیدار کردند.

آگهی

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در حاشیه نشست گروه ۲۰ در هانگ جوی چین با یکدیگر دیدار کردند. این دیدار فرصتی بود تا دو کشور گامی مهم برای بهبود مناسبات دوجانبه بردارند که از سه ماه پیش و پس از آنکه پارلمان آلمان کشتار ارامنه توسط دولت وقت ترکیه را به رسمیت شناخت تنش آلود شد.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در این ارتباط گفت: «ما درباره توافق بر سر مساله مهاجران و موضوع لغو روادید [شنگن برای شهروندان ترک] و ضرورت انطباق با معیارهای [اتحادیه اروپا] گفتگو کردیم. گفتگوها هفته ها طول خواهد کشید. البته به نظر می رسد نتیجه گفتگوها مثبت باشد.»

لغو روادید برای شهروندان ترک بخشی از توافق ترکیه و اتحادیه اروپا بر سر مهاجران است. به نظر می رسد عمل به تمامی بندهای این توافق همچنان دور از انتظار باشد.

از سوی دیگر برلین امیدوار است که آنکارا با برنامه دیدار نمایندگان پارلمان آلمان از پایگاه هوایی اینجرلیک موافقت کند. این دیدار برای تمدید ماموریت نیروهای نظامی آلمان در مبارزه با داعش ضروری به نظر می رسد.

آنکارا پس از آن که پارلمان آلمان در ژوئن سال جاری، کشتار ارامنه در سال ۱۹۱۵ را نسل کشی خواند، این دیدار را ممنوع کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اردوغان بار دیگر با اعلام حمایت از حماس، نتانیاهو را با هیتلر و استالین مقایسه کرد

علی‌اف در دیدار با اردوغان: جنگ به حل و فصل مشکل تاریخی قره‌باغ کمک کرد

رئیس جمهوری ترکیه مصوبه پارلمان بر سر پیوستن سوئد به ناتو را امضا کرد