حزب راست افراطی «آلترناتیو» چه جایگاهی در فضای سیاسی آلمان دارد؟

حزب راست افراطی «آلترناتیو» چه جایگاهی در فضای سیاسی آلمان دارد؟
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

گرگوا لوری، گزارشگر یورونیوز در بروکسل، نظر ژان میشل دو وآل، استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد بروکسل را درباره پیروزی حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان» در انتخابات ایالت مکلنبورگ ـ فورپومرن جویا شده

آگهی

گرگوا لوری، گزارشگر یورونیوز در بروکسل، نظر ژان میشل دو وآل، استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد بروکسل را درباره پیروزی حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان» در انتخابات ایالت مکلنبورگ ـ فورپومرن جویا شده است.

ژان میشل دو وآل: «به نظر می رسد که در آلمان دارد اتفاقهایی روی می دهد، ولی برای تایید این موضوع باید منتظر نتیجه انتخابات بعدی بود. احزاب راست افراطی معمولا در انتخابات ایالتی موفقیت های بدست می آورند، اما این روند ادامه پیدا نمی کند. باید واقعا صبر کرد. فرانسه سالهاست که تجربه حزب (راست افراطی) جبهه ملی را دارد؛ ولی در آلمان این پدیده جدیدی است. باید دید که آیا این حزب جایگاه خود را پیدا می کند یا اینکه مانند برف آب می شود.

یورونیوز: آیا حزب آلترناتیو برای آلمان مانند برف آب می شود؟

ژان میشل دو وآل: برای پاسخ دادن به این پرسش خیلی زود است. همه ما تحت تاثیر رای حزب آلترناتیو قرار گرفتیم، ولی به این زودی نمی توان گفت که آیا واقعا این حزب جایگاه ثابتی در فضای سیاسی بدست آورده یا که نه. نئونازی ها پیش تر وارد برخی از پارلمانهای ایالتی شدند، ولی در انتخابات بعدی دچار انشقاق شدند و مردم هم از آنها روی برگرداندند. باید ببینم در چه فضایی هستیم. ورود پناهجویان، مناظره های احساسی، رویدادهای شب سال نو، تمام این اتفاقات یک فضای خاص سیاسی بوجود آورد. باید ببینم که آیا در ماه های آینده موضوع پناهجویان محور اصلی بحث های سیاسی خواهد بود و یا اینکه موضوع های اجتماعی و اقتصادی جای آن را خواهند گرفت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصاویری از پدیکور فیل‌های باغ‌وحش کلن در آلمان

خودداری از کمک به برده ایزدی ۵ ساله در عراق؛ محکومیت عضو سابق داعش در آلمان تائید شد

اوج دوباره راست افراطی در آلمان چگونه رخ داد؟