پس از هشدار توهین آمیز رئیس جمهوری فیلیپین، باراک اوباما دیدارش را با وی لغو کرد

پس از هشدار توهین آمیز رئیس جمهوری فیلیپین، باراک اوباما دیدارش را با وی لغو کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین در هشداری توهین آمیز به باراک اوباما، همتای آمریکایی اش از او خواست تا درباره کشتارهای فراقانونی در کشورش سئوال نکند و گرنه به او فحش خواهد…

آگهی

رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین در هشداری توهین آمیز به باراک اوباما، همتای آمریکایی اش از او خواست تا درباره کشتارهای فراقانونی در کشورش سئوال نکند و گرنه به او فحش خواهد داد.

دوترته این سخنان را قبل از ترک مانیل به مقصد لائوس به زبان راند؛ در پاسخ به خبرنگاری که از او پرسید آیا قصد دارد به انتقاد اوباما در زمینه کشتارهای غیرقانونی در فیلیپین پاسخ دهد. او گفت: «من رهبر یک کشور مستقلم و تنها به مردم فیلیپین پاسخگو هستم و مدتهاست که دیگر مستعمره نیستیم. من هیچ سروری جز مردم فیلیپین ندارم. باید محترمانه رفتار کنید و هر سوالی و هر حرفی را مطرح نکنید که در آن صورت ناسزا نثارتان خواهم کرد.» او به زبان فیلیپینی اوباما را حرامزاده خطاب کرده است.

دو مقام قرار بود در جریان نشست منطقه ای مشترک در سئول با یکدیگر دیدار کنند. اما در پی این اظهارات باراک اوباما دیدارش را با دوترته لغو کرد. اوباما پیشتر در جریان یک نشست خبری و در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ در چین اطمینان داده بود که زمان گفتگوهای سازنده و رودرو با رودریگو دوترته فرا رسیده است. او گفته بود: «روابط ما با فیلیپین به لحاظ تاریخی خیلی مهم بوده است. روابط من با مردم این کشور هم فوق العاده گرم و سازنده بوده و انتظار دارم که همینطور ادامه پیدا کند. اما من می خواهم اطمینان دهم که زمان بهترین گفتگوهای ممکن فرا رسیده است.»

رودریگو دوترته در انتخابات ریاست جمهوری چهار ماه پیش با شعارهایی نظیر «کشتن هزاران جنایتکار و مجرم» به قدرت رسید. گفته می شود طی دو سه ماه گذشته بیش از ۲۰۰۰ مظنون به قاچاق مواد مخدر در این کشور کشته شده اند. خشونت دولت او نسبت به قاچاقچیان مواد مخدر با انتقاد شدید سازمان های حقوق بشری روبرو شده است.

پیشتر سازمان ملل هم با انتشار گزارشی از رفتار خشن پلیس فیلیپین در رویارویی با قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر، نقض حقوق بشر در این کشور را مورد انتقاد قرار داده بود. در مقابل رودریگو دوترته هم تهدید کرده بود که در صورت ادامه انتقادها کشورش را از سازمان ملل متحد خارج خواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلیپین ۴ پایگاه جدید نظامی در اختیار ایالات متحده آمریکا قرار می‌دهد

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد

کاوشگر ژاپنی ماه توانست از دومین شب قمری نیز جان سالم به در برد