ادای احترام رسمی پوتین به اسلام کریموف

ادای احترام رسمی پوتین به اسلام کریموف
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، روز سه شنبه با سفر به ازبکستان رسما به اسلام کریموف رئیس جمهوری درگذشته این کشور ادای احترام کرد.

آگهی

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، روز سه شنبه با سفر به ازبکستان رسما به اسلام کریموف رئیس جمهوری درگذشته این کشور ادای احترام کرد. آقای پوتین همچنین درگذشت آقای کریموف را شخصا به بازماندگان وی تسلیت گفت.

در این مراسم شوکت میرزایف نخست وزیر ازبکستان و ریئس هیأت برگزاری مراسم خاکسپاری رئیس جمهور، با آقای پوتین دیدار و گفتگو کرد.

ولادیمیر پوتین در این دیدار گفت: «ما هر گونه تلاشی را انجام خواهیم داد تا شیوه توسعه مشترکمان را حفظ کنیم و از مردم و رهبران ازبکستان پشتیبانی کنیم. شما می توانید به ما تکیه کنید، ما دوستان واقعی شما هستیم.»

در مراسم یادبود اسلام کریموف که روز شنبه سوم سپتامبر در ازبکستان برگزار شد دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه حضور داشت. اما چین، ایالات متحده و بسیاری از متحدان ازبکستان تنها با فرستادن نماینده در این مراسم شرکت کردند.

به گفته ناظران، شوکت میرزایف ۵۹ ساله بیشترین بخت را به دست گرفتن قدرت پس از اسلام کریموف دارد زیرا ریاست کمیته خاکسپاری رئیس جمهوری به وی واگذار شده است، مقامی که در جمهوریهای شوروی سابق به شکل سنتی به جانشینان آینده رهبران سپرده می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سلمان رشدی چند شب پیش از چاقو خوردن خواب دیده بود

جسد زن جوان فرانسوی که به دنبال «شکار ارواح» بود در کلیسای متروکه‌ای در ایتالیا پیدا شد

شمار قربانیان زمین لرزه ۷.۴ ریشتری تایوان افزایش یافت؛ ۵۰ کارگر مفقود هستند