پارلمان ایرلند تجدیدنظرخواهی از حکم کمیسیون اروپا علیه اپل را بررسی می کند

پارلمان ایرلند تجدیدنظرخواهی از حکم کمیسیون اروپا علیه اپل را بررسی می کند
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تصمیم دولت ایرلند مبنی بر تجدیدنظر خواهی از تصمیم کمیسیون اروپا در محکومیت مالیاتی شرکت اپل به پرداخت ۱۳ میلیارد یورو به دلیل استفاده نامتعارف از ساز وکارهای مالیاتی ایرلند، در میان سیاستمداران این کش

آگهی

تصمیم دولت ایرلند مبنی بر تجدیدنظر خواهی از تصمیم کمیسیون اروپا در محکومیت مالیاتی شرکت اپل به پرداخت ۱۳ میلیارد یورو به دلیل استفاده نامتعارف از ساز وکارهای مالیاتی ایرلند، در میان سیاستمداران این کشور دو دستگی ایجاد کرده است.

پارلمان ایرلند روز چهارشنبه برای بررسی این مسئله پیش از پایان تعطیلات تابستانی تشکیل جلسه داد.

مایکل نونان، وزیر دارایی ایرلند گفت: «ما همیشه نسبت به رعایت قواعد مالی بین المللی کاملا متعهدیم. ما نباید هدف حملات کسانی باشیم که سعی دارند تصویری منفی از ایرلند نشان دهند.»

حزب اپوزیسیون شین فین (جمهوریخواه) از جمله مخالفان تجدیدنظر خواهی از حکم کمیسیون اروپاست. پی یرس دوهتی، یکی از اعضای این حزب گفت: «آنها سعی دارند این موضوع را به ما تلقین کنند که اقدام کمیسیون اروپا در جهت زیر سئوال بردن حاکمیت کشور است. این اظهاراتی غیرصادقانه از جانب دولت است. این موضوع که تصمیم هفته گذشته یک تهدید برای میزان مالیاتهای ماست یک دروغ است. کسانی که این دروغ رامی گویند به خوبی به آن واقف هستند.»

موافقان پرداخت ۱۳ میلیارد دلار از سوی شرکت اپل به دولت ایرلند واریز این مبلغ را برای اقتصاد کشور مفید ارزیابی می کنند. این رقم معادل ۲۳ درصد کل بودجه کشور ایرلند است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دی‌ان‌ای باستانی راز کشته شدن امپراتور‌ چین را در قرن ششم میلادی فاش کرد

کره جنوبی به افزایش زاد و ولد با قطارهای سریع السیر جدید امید بست

معترضان به جنگ غزه مراسم جمع‌آوری کمک‌های مالی با حضور بایدن، اوباما و کلینتون را مختل کردند