جنگل استوایی در دل صحرا در دوبی

جنگل استوایی در دل صحرا در دوبی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جنگل انبوه در دل صحرا در دوبی، میزبان سه هزار گونه گیاهی و ۸۰۰ نوع حیوان از پرندگان تا مارمولک و حتی تنبلهای دو انگشتی است.

آگهی

جنگل انبوه در دل صحرا در دوبی، میزبان سه هزار گونه گیاهی و ۸۰۰ نوع حیوان از پرندگان تا مارمولک و حتی تنبلهای دو انگشتی است.

مجموعه «سیاره سبز» که بتازگی در امارات عربی متحده افتتاح شده، جنگلی استوایی زیر یک گنبد زیستی است.

کریستوفر دیویس، مدیر عملیاتی سیاره سبز می گوید: «این یک تکه از طبیعت است. جنگل استوایی را در آمازون تصور کنید؛ ما قسمتی از این جنگل را به وسط صحرا آورده ایم. تمام حیوانات، درختان، گیاهان، پروانه ها و خزندگان. همه جور حیوان از همه جای جهان و گیاهان از جنگلهای استوایی مختلف.»

پانزده برنامه آموزشی در ۵ حوزه اکتشافی برای کودکان ۳ تا ۱۴ سال برنامه ریزی شده است. کریستوفر دیویس در این مورد می گوید: «هدف اصلی ما آموزش است. ما گیاهان زیادی برای تماشا و آموزش کودکان مدرسه ای داریم تا آنها بتوانند درباره طبیعت بیشتر بدانند.»

به گفته مدیر عملیاتی، سیاره سبز اتلاف انرژی ندارد. آقای دیویس می گوید: «نکته جالب در مورد این سازه این است که سازمان انرژی و محیط زیست (LEED )، برای این ساختمان گواهی اعتبار صادر کرده که کاری است بسیار مشکل. به معنای اینکه چندین عامل حفظ انرژی در این بنا وجود دارد. از طراحی گرفته تا ساختار و عملیاتی شدن پروژه. مثلا برای آبشاری که پشت سر من می بینید، از مقدار کمی آب استفاده می شود.»

بازدیدکنندگان برای ورود به حباب از یکی دریچه قفل هوا عبور می کنند که برای حفظ عملکرد داخلی مجموعه ضروری است.

دریچه قفل هوا دستگاهی برای تنظیم فشار هوا است که به اشخاص یا دستگاهها امکان نقل مکان و عبور از مکان دیگری با سطح فشار هوای متفاوت را می دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فناوری‌های تازه هواوی در خدمت دیجیتالی‌کردن شرکت‌های کوچک و متوسط

نسل تازهٔ تجهیزات خودرو؛ شیشهٔ لمسی با قابلیت دودی‌شدن و تبدیل به پردهٔ سینما

دیدگاه‌های تازه و مقالات علمی دربارهٔ جوّ مریخ؛ حاصل طرح فضایی امارات