سوریه: شرط مخالفان در نشست لندن برای برکناری اسد احمقانه است

سوریه: شرط مخالفان در نشست لندن برای برکناری اسد احمقانه است
نگارش از Masoud Imani Kalesar
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

«کمیته عالی مذاکرات» متشکل از گروهای مخالف دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه روز چهارشنبه ۷ سپتامبر، ۱۷ شهریور در نشست خود در لندن راه حل پایان دادن به جنگ داخلی در سوریه را در سه مرحله تبیین و به برکن

آگهی

«کمیته عالی مذاکرات» متشکل از گروهای مخالف دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه روز چهارشنبه ۷ سپتامبر، ۱۷ شهریور در نشست خود در لندن راه حل پایان دادن به جنگ داخلی در سوریه را در سه مرحله تبیین و به برکناری آقای اسد منوط کرد.

راه حل سه مرحله ای نمایندگان حاضر در این کمیته، مذاکرات شش ماهه ای، دوره انتقالی ۱۸ ماهه ای همراه با برکناری بشار اسد، و برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری برای تشکیل دولت جدید اعلام شد.

ریاض حجاب، مذاکره کننده ارشد گروه های مخالفان بشار اسد گفت:«اگر آنچه روس ها و آمریکایی ها بر سر آن توافق می کنند بسیار متفاوت از آنچه سوری ها می خواهند باشد، ما آن را نخواهیم پذیرفت. پذیرفتن بشار اسد در مسند قدرت در دوره انتقالی ممکن نیست، نه برای شش ماه، نه یک روز و نه حتی یک دقیقه.»

آقای حجاب بعنوان مذاکره گر ارشدِ گروه های مخالفی که از سوی عربستان سعودی پشتیبانی می شوند می گوید دوره و دولت انتقالی ممکن و عملی نخواهد شد مگر با کناره گیری آقای اسد و آنهایی که به گفته وی در سوریه مرتکب جنایات جنگی شده اند.

فیصل مقداد، معاون وزیر امور خارجه سوریه شرط برکناری بشار اسد از قدرت را شرطی «غیرواقع بینانه» و «احمقانه» خواند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایمیل‌های وزارت دفاع بریتانیا بجای پنتاگون به آدرسی در کشور مالی ارسال شد؛ لندن بررسی می‌کند

رسیدن به کلاس یک جهانی تا ۲۰۲۷؛ مقام نظامی آمریکا: ارتش چین در حال چینش لازم برای حمله به تایوان است

اتحادیه اروپا در اندیشه تاسیس پست کمیسر صنایع دفاع؛ در تصمیمات نظامی سخن آخر با ناتو است یا بروکسل؟